Bosch
Az Európai Unióban 2014-ben forgalomba helyezett új autók 84 százalékában volt benne az ESP, világviszonylatban ez az arány 59 százalék.
A Bosch által feltalált, és először 1995-ban, a W140-es Mercedes-Benz s-osztályban alkalmazott, és azóta 100 millió példányban legyártott elektronikus menetstabilizáló rendszer Európában eddig már 190 ezer balesetet előzött meg, és 6000 életet mentett meg. Éppen ezért az Európai Unió a biztonsági öv mögött a második legfontosabb biztonsági berendezésnek tartja, még a légzsákot is mögé sorolták.
Az Európai Unió 2014 november 1-jétől kezdve kötelezővé tette az ESP beépítését minden új autóba és kishaszon-járműbe, 3,5 tonnás össztömeg alatt. Egy év múlva várhatóan a nagyobb járművekre is kiterjesztik a kötelező beépítését.
Az ESP a szenzorai segítségével másodpercenként 25-ször vizsgálja meg, hogy a kocsi abba az irányba halad-e, amelybe a kormánykerék állása szerint kellene. Ha eltérést, vagyis megcsúszást tapasztal, akkor a megfelelő fékek működtetésével tereli vissza az autót a helyes irányba, és csökkenti a motor nyomatékát.
Az elektronikus menetstabilizáló rendszer már 2011 óta kötelező az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Izraelben, Kanadában a 4,5 tonna össztömeget meg nem haladó járműveknél. Hamarosan Japánban, Dél-Koreában, Törökországban és Oroszországban is kötelező tartozékká válik.