e-mobilitás
Szerző: Heimer György
Fotók: Cupra
Mindhárom típus a VW féle MEB (Modulare-E-Antriebs-Baukasten) megfelelő padlólemezére épül, így ennek eredményeként a sportos Terramar suv a győri Audi üzemeiben – a már itt gyártott Audi Q3 platformján osztozva – készül majd, hagyományos belső égésű motorokkal, valamint mild hibrid, illetve plug in hibrid hajtáslánccal is. A Tavascan a VW ID 4 padlólemezén érkezik tisztán elektromosan, de a kocsit ebben az esetben is jellemző sportos formai és menetdinamikai márkajegyekkel.
Az ugyancsak 2025-ben várható harmadik típus, az UrbanRebel nagyteljesítményű városi kisautó. Az e-minit a Cupra legfontosabb programjának tekinti, mivel a spanyolok felelnek a városi mobilitást szolgáló VW járműcsalád fejlesztéséért. Az UrbanRebel e-motorja 226 lóerős (166 kW), 6,9 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/órás tempóra a városi elektromos autót (urban electric car), a hatótáv elérheti a 440 kilométert. A 2018-ban bemutatott Cupra márkanéven eddig 200 ezer darab négykerekűt értékesítettek, forgalma minden várakozást felülmúlva 2021-ben elérte a 2,2 milliárd eurót. Az érdekeltek arra számítanak, hogy középtávon évi félmillió egységre növelhetik az eladási mennyiséget.