Bentley

Korszaka legdrágább autója volt ez a Bentley Continental

2022.06.11.

Hetven éves az első sorozatgyártott Bentley modell, ami a Continental nevet viselte. Filozófiája a mai napig ott van a márka DNS-ében, és erre büszkén hívja fel a figyelmünket a brit manufaktúra.

Nem véletlen, hogy a mai napig ott szerepel a Continental GT a Bentley kínálatának kellős közepén. Ahogy sejthető, a modell és a név mögött hosszú történelem bújik meg, és most éppen erre igyekszik felhívni a figyelmünket a brit autógyár, amikor 70-dik évfordulóját ünnepli az eredeti R-Type Continental. A mostani Continental GT-t ugyanis nagyban az eredeti modell inspirálta, és tudatosan hozták vissza ezt a nevet.

A legelső R-Type Continental 1952-ben készült el, és szállították le tulajdonosának. Akkoriban nem csak a föld leggyorsabb négyüléses autója volt, de a világ legdrágább sorozatgyártott modellje is: 6928 fontot kértek érte, ami mai szemmel nem mond sokat, de jól szemlélteti az összeg mértéket, hogy akkoriban ez négy átlagos ház ára volt Angliában. Persze cserébe egy kellően lenyűgöző autót kaptak a szerencsések, akik megengedhették maguknak. A Bentley büszkén használta fel korábbi repülős múltját, és vetette be minden aerodinamikai tudását, hogy megalkosson egy gyönyörű kétajtós kupét az R-Type szedán változatából.

Egyébként ez a modell volt az első, ami hivatalosan a Continental nevet viselte. Motorterében egy 4566 köbcentis sorhat dolgozott, a kupé esetében 153 lóerővel, ami 13 lóerővel több volt az alapmodellhez képest. Hogy még alkalmasabb legyen a hosszútávú kényelmes utazásokhoz, megnövelték a váltó végáttételét, így már akár 191,1 km/h átlagsebességre is képes volt a Párizs melletti Montlhéry versenypályán – igen, akkoriban simán tesztelték az új modellek tudását versenypályán, más volt a mérce.

Összesen végül csak 208 példányt gyártottak az R-Type Continentalból, tehát már akkor is ritkaság számba ment a jelenléte, amikor forgalmazták. Ebből 193 kasznit a HJ Mulliner szererlt össze, ötöt a Franay, hármat a Graber, egyet a Farina műhely, míg a Park Ward négy nyitható tetős és két kupé változatot munkált meg. Ahogy korábban is említettem, a Bentley 2003-ban tudatosan hozta vissza a legendás modell nevét, hogy ezzel is kiemelje az új korszak kezdetét, amit megkezdtek a Continental GT-vel. Nem elég, hogy az új modellt elődje inspirálta, de 1952 után először érték el, hogy ismét a Bentleynél legyen a világ leggyorsabb négyüléses címe.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.28
Egy rendkívül hosszú listát rakott össze az Autocar azokról a modellekről, amik valamiért radar....
2025.04.28
A tavaly január óta feladott álláshirdetések 53 százalékában várnak el a munkaadók valamilyen....
2025.04.28
Április 25-én hivatalosan is kezdetét vette a turista szezon a Fertő tavon. A See Opening....
2025.04.28
Összeütközött egy személyautó és egy motorkerékpár Polgárdiban, a Balatoni úton, azaz a 7-es főúton....
2025.04.28
Az 59. Éves Húsvéti Jeep Safarin igazán elengedte a fantáziáját a gyártó. ..
2025.04.28
Újabb kategóriában a legjobb: a Kia EV3 elnyerte a „Best of the Best” díjat az Autók és Járművek....
2025.04.28
Márciusban 12,7 százalékkal 84 504-re bővült a használtautó átírások száma, de a februári....
2025.04.28
Nagy Norbert az ötödik helyen zárta az autós hegyi Európa-bajnokság idei második állomását, az....
2025.04.28
Puskás Ferenc, Kocsis Sándor, Bozsik József, Czibor Zoltán, Détári Lajos egykori csapata, az 1909-....
2025.04.28
A múltidéző citromsárga fényezéséről könnyen felismerhető Yuzu Edition az alapmodellnél harapósabb....