BMW
Négy hónappal a Frankfurti Autószalonon tartandó világpremier előtt leleplezte a BMW az X1-est. A kis szabadidő-autó a 2-es Active Tourerhez hasonlóan az UKL padlólemezre épül, ami azt jelenti, hogy az alapmodellek nem hátul, hanem elöl hajtanak. Az immár keresztmotoros elrendezés révén tágasabb utasteret lehetett kialakítani, és a törésbiztonság is javult. Míg a régi X1 inkább egy emelt kombinak tűnt, az új generáció kocsi megjelenése már jobban hasonlít az X3-asra és az X5-ösre, és a hasmagasságát is megemelték.
A 4,44 méteres X1-es 36 mm-rel rövidebb, de 21 mm-rel szélesebb 53 mm-rel magasabb elődjénél. A 90 mm-rel megnövelt tengelytáv révén 37 mm-rel tudták növelni a hátsó lábteret, de a sínen csúsztatható hátsó ülések megrendelésével ez további 66 mm-rel növelhető. Az 505 literes csomagtartó 85 literrel nagyobb a korábbinál. Praktikus, hogy a csomagtartó felől, villanymotorokkal is le lehet hajtani a hátsó üléstámlákat, és már az első utasülés támlája is vízszintbe fektethető. az első ülés 36, a hátsó 64 mm-rel magasabban, mint az elődben.
Az sDrive 18i jelzésű alapváltozat tömegét nagyszilárdságú acélokkal és némi alumíniummal 135 kilogrammal faragták le, most 1430 kilogrammot nyom. A motorkínálat 1,5 és 2,0 literes három-, illetve négyhengeres turbómotorokból áll, a teljesítményskála 116-tól 231 lóerőig terjed, utóbbit a legizmosabb dízel (xDrive 25d) és benzinmotor (xDrive 25i) is eléri. Alapáron hatfokozatú kézi váltó jár az X1-hez, de felárért a nyolcfokozatú ZF automata is elérhető.
Az erősebb motorokhoz szériafelszereltségként adott, továbbfejlesztett xDrive összkerékhajtás könnyebb, gyorsabb, és 30 százalékkal kevesebb mechanikai veszteséggel rendelkezik, mint a korábbi rendszer. Felárért számos vezetéstámogató rendszer kéthető a Head Up Display-től kezdve a távolságtartó tempomatig, sőt, már a lengéscsillapítás feszessége is lehet állítható.