használt autó

Kinek áldás és kinek átok az autók személyre szabhatósága?

2015.07.30.

A személyre szabhatóság a legelcsépeltebb szó manapság az autókereskedelemben, ugyanis szinte minden vevő szeretne valamiben más lenni, egy kicsit kitűnni a tömegből. Ezt az igényt boldogan elégítik ki az autógyárak, ugyanis a versenyben előnyt a vásárlásnál pedig hasznot hoz számukra az individualizált konfiguráció. A szakértő szerint azonban a használtautó piacon ez a trend csak hátrányt okozhat.

Példának okán tekintsünk csak bele egy Opel Adam brossúrába, miszerint több mint 4 millió módon (60 ezer külső színkombinációval és 80 ezer beltéri variáció által) tehetjük egyedivé a kiválasztott autónkat. Hasonlóképp a Fiat 500-ról is lemondható, hogy az Egyesült Királyságban 2008-óta eladott 230 ezer darabból biztos, hogy sosem látunk két egyformát az utakon, köszönhetően az 500 ezret is meghaladó személyre szabhatósági opciónak.

Nos, míg a vevők örömüket lelik az extravagáns színkombinációkban, matricákban és egyéb apróságokban nap, mint nap, a használtautó kereskedők életét annál inkább megkeserítik az efféle részletek Rupert Pontin szerint, aki a legnagyobb brit járműértékeléssel és piaci elemzéssel (Glass’s) foglalkozó cég ügyvezetője. Pontin szerint, aki korábban a British Car Auctions alkalmazottja volt, a használtautók eladásának legfontosabb tényezőjét befolyásolja az említett apróságok sokasága, ami nem más, mint a gyorsaság. Ugyanis az első tulajdonos által kiválasztott kiegészítők révén a látszólag megegyező modellek között is több száz, vagy akár több ezer font lehet az árkülönbség, ami ízlésben és pénztárca vastagság tekintetében sem vállalható sokak számára.

Csakúgy mint az átlag emberek, a használtautó kereskedők is szeretik a biztos, kiszámítható dolgokat – folytatta Pontin. Éppen ezért fontos az idő faktor és a várható nyereség is egy-egy üzlet megkötésekor, sőt, ezek a legfontosabb tényezők, melyek mentén eldől, hogy lesz-e bíznisz, avagy sem. Ha az autó külső színe, valamint a beltér konfigurációja nagyban eltér a megszokottól az már félelmet ébreszt a biztosra menő nepperekben – tudtuk meg a szakértőtől. A kérdés csupán az, hogy a szalonban dolgozó értékesítő tisztában van-e azzal, hogy miután rábeszélte ügyfelét több tucat cuki apróságra, valójában egy nehezen eladható csodabogarat kreált neki. A járműértékelési szakember álláspontja szerint kétségtelen, hogy a sales-esek munkaköri kötelessége rámutatni azokra a részletekre a konfigurálás során, melyeknek közvetlen hatása lehet a másodlagos piaci értékre és eladhatóságra.

Forrás: telegraph.co.uk

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....
2024.04.17
- A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a régiós üzemanyagárak összehasonlíthatósága érdekében....
2024.04.17
Nyugat-Európában már egyre gyakoribb, és 1-2 éven belül itthon sem lesz ritka, hogy a kereskedők....
2024.04.17
- Újabb pályázati kör nyílt meg kedden az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító,....