használt autó

Kinek áldás és kinek átok az autók személyre szabhatósága?

2015.07.30.

A személyre szabhatóság a legelcsépeltebb szó manapság az autókereskedelemben, ugyanis szinte minden vevő szeretne valamiben más lenni, egy kicsit kitűnni a tömegből. Ezt az igényt boldogan elégítik ki az autógyárak, ugyanis a versenyben előnyt a vásárlásnál pedig hasznot hoz számukra az individualizált konfiguráció. A szakértő szerint azonban a használtautó piacon ez a trend csak hátrányt okozhat.

Példának okán tekintsünk csak bele egy Opel Adam brossúrába, miszerint több mint 4 millió módon (60 ezer külső színkombinációval és 80 ezer beltéri variáció által) tehetjük egyedivé a kiválasztott autónkat. Hasonlóképp a Fiat 500-ról is lemondható, hogy az Egyesült Királyságban 2008-óta eladott 230 ezer darabból biztos, hogy sosem látunk két egyformát az utakon, köszönhetően az 500 ezret is meghaladó személyre szabhatósági opciónak.

Nos, míg a vevők örömüket lelik az extravagáns színkombinációkban, matricákban és egyéb apróságokban nap, mint nap, a használtautó kereskedők életét annál inkább megkeserítik az efféle részletek Rupert Pontin szerint, aki a legnagyobb brit járműértékeléssel és piaci elemzéssel (Glass’s) foglalkozó cég ügyvezetője. Pontin szerint, aki korábban a British Car Auctions alkalmazottja volt, a használtautók eladásának legfontosabb tényezőjét befolyásolja az említett apróságok sokasága, ami nem más, mint a gyorsaság. Ugyanis az első tulajdonos által kiválasztott kiegészítők révén a látszólag megegyező modellek között is több száz, vagy akár több ezer font lehet az árkülönbség, ami ízlésben és pénztárca vastagság tekintetében sem vállalható sokak számára.

Csakúgy mint az átlag emberek, a használtautó kereskedők is szeretik a biztos, kiszámítható dolgokat – folytatta Pontin. Éppen ezért fontos az idő faktor és a várható nyereség is egy-egy üzlet megkötésekor, sőt, ezek a legfontosabb tényezők, melyek mentén eldől, hogy lesz-e bíznisz, avagy sem. Ha az autó külső színe, valamint a beltér konfigurációja nagyban eltér a megszokottól az már félelmet ébreszt a biztosra menő nepperekben – tudtuk meg a szakértőtől. A kérdés csupán az, hogy a szalonban dolgozó értékesítő tisztában van-e azzal, hogy miután rábeszélte ügyfelét több tucat cuki apróságra, valójában egy nehezen eladható csodabogarat kreált neki. A járműértékelési szakember álláspontja szerint kétségtelen, hogy a sales-esek munkaköri kötelessége rámutatni azokra a részletekre a konfigurálás során, melyeknek közvetlen hatása lehet a másodlagos piaci értékre és eladhatóságra.

Forrás: telegraph.co.uk

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.05
A BMW egyike azoknak a márkáknak, amely az idén jó eséllyel tovább tudja erősíteni éllovas....
2025.02.05
A busz csütörtöktől odamegy, ahol az emberek vannak, akik Debrecen utcáin, Hajdú-Bihar legkisebb....
2025.02.05
Vízre bocsájtották Kínában a világ legnagyobb autószállító hajóját: a BYD Shenzhen „gyomrában” 9200....
2025.02.05
Egy éve indult a vállalati e-autó program: 2024. február 5. óta pályázhatnak a hazai gazdasági....
2025.02.05
Nézze meg a videót! ..
2025.02.05
Kamion és személyautó karambolozott az 1-es főút 95-ös kilométerszelvénye közelében, Ács térségében....
2025.02.05
A túlélés nagymestere, Bear Grylls vadonatúj televíziós sorozattal jelentkezik 2025-ben, amelyben....
2025.02.05
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség egy 53 éves férfi ellen, aki riasztópisztollyal fenyegetőzve....
2025.02.05
A kész járműveket szállító berendezések gyártói és a fuvarozók türelmi időt kértek a német VDI....
2025.02.05
Sok találmánya van az emberiségnek, amely megmaradt egyszerű használati tárgynak. Például a....