Nio
A Reuters szerint egyikük a Skoda és Seat korábbi dizájnere, Joaquin Garcia, a másik pedig Alister Whelan, aki a Jaguar-Land Rovernél volt tervező. Mindkettőt vezető tervezői státusban vették fel a müncheni Nio stúdióhoz, közvetlen főnökük pedig BMW korábbi alelnöke, Kris Tomasson lesz, aki a NIO márka stílusáért felel.
Garcia, aki 1998 -ban kezdte pályafutását a Renault -nál, 2003-ban ment át a Fordhoz, majd 2010-ben csatlakozott a Skodához. 2015 végén a Seat-Cupra külső dizájnjának megalkotását bízták rá. Whelan szintén 1998-ban kezdett el dolgozni az autóiparban. Az Audinál kezdett, majd két évvel később csatlakozott a Jaguar-Land Rover csoporthoz, az F-Type projekt beltéri tervezőjeként és az F-Pace SUV főtervezőjeként. Ezért nagy tapasztalattal büszkélkedhet a prémium kategóriában.
A két nagynevű szakember szerződtetése megerősíti a kínai autógyártók, ezen belül is a Nio márka elkötelezettségét és ambícióit - közép- és hosszú távon - a világ talán legigényesebb piacán. A vállalat piaci offenzívája az ES8 SUV-ra és a hamarosan érkező ET7 szedánra épül, melyek esetében kiemelt szerepet kap az elektromos meghajtás és a kínai márka által az elmúlt években megszerzett speciális know-how.
A Nio nem titkolja, hogy célja, hogy nagy sorozatban készülő modellekkel jelenjen meg az európai piacon, melyek kiegészítik majd prémium modelljeinek választékát. Ugyanakkor nem közölték, Garciának és a Whelannak ebben a projektben szánnak-e szerepet. A vállalat a két új vezető tervezője úgy nyilatkozott: feladatuk a márka elektromos modelljein dolgozó globális teamek vezetése és bővítése.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!