BMW Group
A BMW csoport előrehaladott tárgyalásokat folytat arról, megossza a tisztán elektromos meghajtású MINI modellek sorozatgyártását Nagy-Britannia és az elektromos mobilitás jelenlegi legnagyobb piacának számító Kína között. A BMW ezért a napokban egy „szándéknyilatkozatot” írt alá a Kínában működő Great Wall Motors autógyártó vállalattal. A kínai terjeszkedéstől függetlenül a brit prémiumgyártó oxfordi létesítménye 2019-ben megkezdi az első tisztán elektromos meghajtású MINI modellek tömegtermelését.
Mindeközben a BMW csoport a jövőben még tovább bővíti kínai partnere, a Brilliance oldalán kiépített és a BMW Brilliance Automotive (BBA) névre keresztelt közös vállalkozását. Két autógyártó létesítménye mellett a BBA Kínában egy erőforrásokat gyártó üzemet is működtet, ahol a Senjang városában készülő, hálózatról tölthető BMW modellek nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorai is készülnek. Kínában ez az első, prémium autógyártó vállalat által működtetett akkumulátorgyár.
Annak ellenére, hogy a BMW folyamatosan bővíti jelenlétét legnagyobb piacain, így például Kínában is, a vállalat németországi üzemeinek terhelése mit sem csökken. Sőt mi több, 2007 és 2017 között a Németországban készülő BMW modellek száma jóformán 25 százalékkal, mára éves szinten mintegy 1,15 millió darabra emelkedett. Eközben a BMW teljes tömegtermelésének közel felét a bajor prémiumgyártó Németországon kívüli autógyártó üzemei végzik.
2017-ben csak Kínában hozzávetőlegesen 560 000 darab új BMW modell talált gazdára, amely több, mint a bajor prémiumgyártó második és harmadik legnagyobb piacának számító Egyesült Államok és Németország együttes teljesítménye. A MINI értékesítési tabelláján Kína tavaly a negyedik legnagyobb piacként zárta az évet, körülbelül 35 000 új gépkocsi értékesítésével, amely ugyancsak a brit prémiumgyártó globális növekedésében rejlő potenciált erősíti.