kínai autópiac

Kína megroppant

2021.01.14.

A harmadik egymást követő évben csökkentek az autóeladások Kínában 2020-ban, jóllehet az év végére a szektor helyreállást tükröző adatokat produkált - derült ki a Kínai Autógyártók Szövetségének adataiból.

Az eladott autók száma 2019-hez viszonyítva 1,9 százalékkal, 25,3 millióra csökkent. A múlt év elején a koronavírus-járvány jelentős csapást mért a szektorra, ám a helyreállás már a második negyedévben megkezdődött annak köszönhetően, hogy Kína szárazföldi részén drákói intézkedések segítségével áprilisra nagyrészt megfékezték a vírus terjedését. Az év utolsó hónapjában 2,83 millió autót értékesítettek a világ legnagyobb járműpiacának számító országban, az eladások ezzel 6,4 százalékkal bővültek 2019 decemberéhez képest. Az autóeladások tavaly decemberben immár a kilencedik egymást követő hónapja nőttek, jóllehet a növekedés üteme méréskeltebb volt a novemberben regisztrált, éves bázison számított, 12,6 százalékos bővüléshez képest - írja az MTI.

Míg a múlt év egészét tekintve a személyautók eladása 6 százalékkal visszaesett, jelentős - 19 százalékos - bővülést regisztráltak a kereskedelmi célú járművek forgalmában. Az új energiával működő járművek forgalma pedig szintén emelkedett: 11 százalékkal nőtt éves összevetésben, ami azt jelenti, hogy 2020-ban 1,37 millió darabot adtak el. A kínai kormányzat tavaly további támogatásáról biztosította a szektort, 2022 végéig meghosszabbítva az új energiával működő járművekre vonatkozó támogatásokat. Peking azt tűzte ki célul, hogy 2025-re az új energiájú járművek tegyék ki az autóeladások 25 százalékát.

A japán Toyota és a kínai Great Wall Motor autógyártók a forgalmuk növekedéséről számoltak be a kínai piacon a múlt évben.

A Kínai Autógyártók Szövetségének előrejelzése szerint az autóeladások idén 4 százalékkal növekedhetnek majd, míg az új energiával működő járművekből 1,8 millió darabot adhatnak el Kínában 2021-ben.

A Kínában gyártott autók kivitele a szerdán közölt adatok szerint 2,9 százalékkal esett vissza tavaly, amikor összesen 995 ezer járművet exportáltak. Bővült mindazonáltal a személyautók exportja, amelyekből 760 ezret adtak el külföldön 2020-ban, 4,8 százalékkal többet, mint 2019-ben. A kereskedelmi célú járművek kivitele ezzel szemben szembetűnő visszaesést mutatott: a 235 ezer exportált darab 21,4 százalékos zsugorodást jelent az egy évvel korábbi adathoz képest.

A kínai gyártású járművek exportja szeptemberben kezdett helyreállni a járvány okozta, nyolc hónapon át tartó gyenge teljesítményt követően. Decemberben már 35,3 százalékos növekedést regisztráltak éves bázison, ami az eddig jegyzett legnagyobb ütemű bővülést jelenti.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy február 1-től kizárólag a 2025-re érvényes....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....
2025.01.27
Túlfutott a tilos jelzésen egy vonat hétfőn Fótnál, a vizsgálat ideje alatt egy szakaszon szünetel....
2025.01.27
Kétféle csoport alakult a CO2 kvóta vásárlás köré: az egyiket a Tesla, a másikat a Mercedes....
2025.01.27
Veszélyes vagy káros lehet ezeket a dolgokat a hidegben a kocsiban hagyni, Tóbiás és Balambér....
2025.01.27
Fény és árnyék: az ausztriai fuvarozó és szállítmányozó cégek teljesítményét nem lehet egyértelműen....
2025.01.27
Ünnepélyes keretek között aláírt együttműködési megállapodással indult hivatalosan útjára a Magyar....
2025.01.27
Története során először került fel a győri Széchenyi István Egyetem a Times Higher Education....
2025.01.27
Sébastien Ogier a saját rekordját döntötte meg azzal, hogy tizedszerre aratott győzelmet Monte-....