Skoda ENYAQ iV

Kilenc légzsák óvja az utasokat a ŠKODA ENYAQ iV fedélzetén

2021.04.18.

Csúcsminősítés az új ŠKODA ENYAQ iV számára: a független Európai Újautó-értékelési Program (Euro NCAP) tesztjein a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítést szerzett a márka új elektromos SUV-modellje, amely a megszerezhető pontok összesen 86 százalékának begyűjtésével a jelenlegi legbiztonságosabb járművek közé tartozik. 

A ŠKODA ENYAQ iV emellett a felnőttutasok védelme terén elért 94, illetve a bennülő gyerekek esetében produkált 89 százalékos értékével az Euro NCAP tesztek eddigi legjobb eredményével zárt - írja a márka közleménye.

A Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának műszaki alapjaira épülő első ŠKODA így az ütközésbiztonsági referenciateszt követelményrendszerének szigorítását követően is gyarapította a ŠKODA-modellek legmagasabb minősítéseinek sorát. Az eddigiek során többek között a márka „bestsellere”, a ŠKODA OCTAVIA, valamint a kompakt SCALA, illetve a KODIAQ, KAROQ és KAMIQ SUV-modellek szereztek ötcsillagos minősítést.

Amint Johannes Neft, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Nagy örömmel tölt el minket az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztek során szerzett ötcsillagos minősítése, s különösen büszkék vagyunk a felnőtt- és gyerekutasok védelmének területein elért eredményeire. Jól mutatja ügyfeleink és a közlekedés többi résztvevőjének biztonsága iránti elkötelezettségünket, hogy a vizsgálati körülmények tavalyi szigorítását követően is folytatni tudtuk modelljeink ötcsillagos eredményeineksikersorozatát.”

Az új ŠKODA ENYAQ iV különösen utasai védelme tekintetében ért el kiváló eredményeket az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) széleskörű ütközési és biztonsági tesztjein. A felnőtt bennülők védelme terén elérhető pontok 94 százalékával, valamint a gyerekutasok védelméért megszerezhető pontok 89 százalékával az első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA-SUV abszolút csúcsértékeket produkált az Euro NCAP tesztek 2020 óta tovább szigorított értékelésén. Az új ENYAQ iV minden további területen, illetve a maximális pontszám 86 százalékának megfelelő összesített eredményével is az élvonalba tartozik.

A ŠKODA ENYAQ iV fedélzetén akár kilenc légzsák – köztük az első ülések között kinyíló Központi légzsákkal (Central Airbag) – és átfogó Proaktív utasvédelem (Proactive Occupant Protection) óvhatja a bennülőket.

A legkorszerűbb vezetői segédrendszerek egész sora figyelmeztethet számos menethelyzetben az esetleges ütközésre, illetve segíthet aktívan ezek megelőzésében vagy következményeik enyhítésében.

Ezek között szerepel például az Előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection) kiegészített Front Assist, a Hátsó keresztirányú forgalom asszisztenssel (Rear Traffic Alert) bővített Sávváltást segítő rendszer (Side Assist), valamint Kikerülés-asszisztens (Collision Avoidance Assist), a Bekanyarodás-asszisztens (Turn Assist) és a Kiszállás-figyelmeztetés (Exit Warning).

A Menetasszisztens (Travel Assist) a jármű hossz- és keresztirányú irányításában segíti aktívan a vezetőt és az Adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control) mellett az útépítési szakaszokat is érzékelő Adaptív sávtartás-asszisztens (Adaptive Lane Assist), a Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist), valamint a Vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) technikáit is magában foglalja. Extrafelszerelésként első ízben a Kiterjesztett valóság head-up-kijelző (Augmented Reality Head-up-Display) is rendelkezésre áll az ENYAQ iV számára, illetve teljes-LED Matrix-fényszórók is rendelhetők.

Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapították, és tagjai közt jelenleg nyolc európai országból szerepelnek közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítóegyesületek és kutatóintézetek. A konzorcium – amelynek székhelye a belga Leuven városa – aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, aktív és passzív biztonságukat értékelve. Az elmúlt évek során a tesztek egyre szigorúbbá váltak, és napjainkra többféle ütközésmódot is tartalmaznak. Míg eleinte kizárólag a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, illetve a vezetői segédrendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....