Kia
A Kia lágy-hibrid erőforrás-koncepciójának 48 voltos rendszere egy szíj-integrált indítógenerátort, egy DC/DC konvertert tartalmaz a két fedélzeti rendszert közti energiaátalakításra (48 V és 12 V), valamint egy 0,46 kWh-s lítium-ion akkumulátort. A Kia szerint az új WLTP mérései szerint a 48 V-os rendszer 4%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsájt ki.
Az indítógenerátor, amely 10 kW-ig képes elektromos energiát szolgáltatni, képes kiegészítő nyomatékkal támogatni a gyorsításokat is, mindig abban a tartományban, ahol a dízelmotornak jól jön a rásegítés. A töltő módban a mozgási energiát átalakítja és elraktározza a rendszer, nevezetesen fékezéskor vagy lejtőn való haladáskor.
A Kia manuális és automata váltóval egyaránt kínálja lágy-hibrid rendszerét, illetve első-, hátsó- és összkerékhajtással is. A 48 V-os elektrifikálás a jövőben a benzinmotorokhoz is elérhető lesz.
Az első lágy-hibrid dízel a Kia Sportage-ben mutatkozik be
A Kia Sportage az első modell, amelyet a 48 V-os hibrid rendszerrel szerelnek, őt a cee’d követi majd 2019-ben. A 2025-ös esztendőig a Kia felhozatalában 16 elektromos modellt szeretne látni összesen. Ebbe öt hibrid, öt plug-in hibrid és öt elektromos jármű tartozik, valamint egy 2020-ban bemutatandó új üzemanyagcellás autó.