kerékpár

Kétkerekű szabadidőjárművek a Peugeot-tól

2020.08.27.

Az autóiparból merít ihletet a Peugeot kerékpárok legújabb modellcsaládja. A crossover biciklik városban és terepen, hétvégén és munkanapokon egyformán helyt állnak, elektromos rásegítésüket pedig akár egész napos túrákon is élvezhetjük.

Napjaink két legfontosabb autóipari trendje a minél szélesebb körben alkalmazott villamosítás, valamint a szabadidőjárművek töretlen térnyerése. A Peugeot mindkét területen szép eredményeket mutathat fel. A bevezetése óta számtalan szakmai díjban és elismerésben részesített Peugeot 3008/5008 modellpáros mindkét tagja stabil dobogósként teljesít méretosztálya európai eladásaiban, a közelmúltban megújult Peugeot 2008 pedig az egyik legfrissebb, legmodernebb ajánlat a városi crossoverek között.

Ami a részben vagy teljesen elektromos hajtást illeti, a Peugeot 3008 hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot, a Peugeot 2008 pedig akkumulátoros elektromos verziót kínál a fenntarthatóságot és a fejlődést támogató ügyfeleknek.

A villamosított crossoverek sikerén felbuzdulva a Peugeot most szerteágazó tevékenységeinek egy másik területén is megismételte a fejlesztést – négy helyett két keréken. A 138 éves múltra visszatekintő Peugeot Cycles idén nyáron hat új modellt mutatott be, amelyek a túrakerékpárok és a terepsport-kerékpárok előnyeit ötvözik. A háromféle vázzal, kétféle akkumulátorral és háromféle motorral rendelhető modellek a legkülönfélébb elvárásokat elégítik ki.

A Peugeot Design Lab által megálmodott vonalvezetésű alumínium vázak a Peugeot Cycles franciaországi (Romilly sur Seine, Champagne) üzemében készülnek; a speciális gyártástechnológia zárvány nélküli, robusztus szerkezetet eredményez, a lapos hegesztési varratok a lendületes, egyszerre elegáns és sportos formatervvel harmonizáló magas minőséget kínálnak. A trekking vagy vegyes használatú vázak mellett rugózott vázzal is választhatók a Peugeot eT01 Crossover kerékpárok: itt elöl-hátul 80 mm-es rugóút biztosít kényelmes utazást és stabil úttartást.

Az elektromos komponenseket a Bosch szállítja. Az alsócsőbe integrált lítium-ion akkumulátorok modelltől függően kétféle (400 vagy 500 Wh) kapacitást kínálnak – ezek közös jellemzője, hogy töltéshez könnyen, egy mozdulattal eltávolíthatók, a véletlen kiesés ellen azonban rendkívül biztonságos zárszerkezet óvja őket, még kemény terepen is. Ezekhez kiviteltől függően háromféle motort társítottak: az Active Line 40, a Performance Line 60, a kifejezetten hegyi sportkerékpárokhoz fejlesztett Performance Line CX pedig 65 Nm forgatónyomatékkal könnyíti meg a kerékpáros dolgát. A vásárlók különböző abroncsok és felszereltségi szintek között választhatnak, egy dolog azonban a modellpaletta minden tagjánál azonos: a 110 kilométeres hatótávolság, amivel akár egész napos túrákon is kényelmesen, fáradtság nélkül tekerhetünk.

Az új eT01 Crossover modellekkel teljesnek mondható a Peugeot több mint tíz éves múltra visszatekintő elektromos kerékpár kínálata, amely a tradicionális megjelenésű eLegend modellektől az összehajtható eF01 típuson át a közúti (eR02) és terepversenyzésre (eM02) is alkalmas, professzionális kerékpárokig húzódik.

Hogy ez utóbbi nem csupán marketing-hírverés, arra bizonyíték, hogy a Peugeot tavaly létrehozta tapasztalt bajnokokból és tehetséges reménységekből álló e-Bike versenycsapatát, akik az elektromos mountain bike világszériában, a World E-Bike Series (WES) bajnokságban álltak rajthoz.

Elektromos kerékpárjainak köszönhetően a Peugeot kivételesen széles skálán nyújt e-mobilitási megoldásokat ügyfeleinek. Ezeknek a fent említett, részben vagy teljesen elektromos szabadidőjárműveken túl tisztán elektromos személy- és haszonjárművek (e-208, e-Traveller, e-Expert és e-Boxer), valamint hálózatról tölthető plug-in hibrid személygépkocsik (508 és 508 SW) alkotják a gerincét.

A kettő között pedig ott a világ legrégebben (1898 óta) működő motorkerékpár-gyártója, a Peugeot Motorcycles által idén bemutatott e-LUDIX elektromos robogó: egy 20 éves klasszikus modell aktualizált változata, amely 1,6 kWh kapacitású, kiszerelhető Li-Ion akkumulátorával és 3 kW teljesítményű motorjával dinamikusan, zaj és károsanyag-kibocsátás nélkül vezethető a városban.

Jelenleg a Peugeot Magyarországon nem forgalmaz kétkerekű járműveket, a teljes nyugat-európai kerékpár kínálatról az alábbi oldalon találnak részletes információkat:

https://cycles.peugeot.com/

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.06
Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A....
2025.02.06
A Revuelto, az Urus SE és a Temerario díjakat kap a dizájnért, a teljesítményért és a vezetési....
2025.02.06
Lezárják a hétvégén a Lánchidat, valamint a pesti alsó rakpart Eötvös tér és a Jászai Mari tér....
2025.02.06
A tavalyi évben világszinten, Európában és Magyarországon is rekordértékesítéseket elérő Lexus a....
2025.02.06
Könnyű páncélvédettségű terepjáró bázisjárműre fejlesztett autonóm és távirányítási funkciókat a....
2025.02.06
Marihuána tartalmú elektromos dohányterméket, csaknem 1500 doboz magyar zárjegy nélküli cigarettát....
2025.02.06
Kevés tesztautót szeretett meg így a családom, mint a konnektoros hibrid Ford Kugát. A napi szinten....
2025.02.06
A tegnapi wolfsburgi üzemi gyűlésen Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója....
2025.02.06
A rendőrség azt üzeni, nagyot tévednek, akik azt hiszik, hogy nem ellenőrzik az autósiskolák....
2025.02.06
Tonnaszámra gyártjuk, acélos teljesítménnyel! - írja Facebook-oldalán a győri nagyvállalat. ..