hidrogénhajtás
A BMW 2028-ban tervezi sorozatgyártásba küldeni első üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtású modelljét (FCEV – Fuel Cell Electric Vehicle), amellyel újabb tisztán elektromos hajtáslánc-alternatívát kínál fel ügyfeleinek. Az üzemanyagcellára épülő hajtáslánc-technológia következő, sorozatgyártásra érett generációjának kifejlesztésén a BMW Group és a Toyota Motor Corporation közösen dolgozik, innovációs erősségüket és technológiafejlesztési szaktudásukat egyaránt latba vetve. Mindkét vállalat elkötelezett a hidrogéngazdaság bővítése és e tisztán elektromos hajtáslánc-technológia következő szintjének kifejlesztése mellett.
A BMW Group és a Toyota Motor Corporation közösen fejleszti ki az üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtás sorozatgyártásra érett változatát, amelynek központi elemei (a harmadik generációs üzemanyagcellák) a személyautók mellett a haszongépjárművekbe is beépíthetők lesznek. A BMW és a Toyota így számos modellsorozatban teheti elérhetővé ügyfelei számára a hidrogénalapú mobilitást, miközben az egyes modellek maradéktalanul megőrzik sajátosságaikat. Azáltal pedig, hogy a két vállalat osztozik az innovatív hajtáslánc-technológia kifejlesztésében és az egyes elemek beszerzésében, jelentős mértékben csökkentik a technológiafejlesztésbe invesztált költségeket is.
A BMW 2028-ban tervezi sorozatgyártásba küldeni első üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtású modelljét
A BMW iX5 Hydrogen tesztflottájának sikeres nemzetközi debütálása után a BMW Group már gőzerővel dolgozik az első üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtású modell sorozatgyártásának előkészítésén, amelynek műszaki alapját a közösen kifejlesztett, következő generációs hajtáslánc-technológia adja és a tervek szerint 2028-ban ünnepli világpremierjét.
A hidrogént a globális karbonsemlegesítés jegyében ígéretes jövőbeni energiahordozóként tartják számon, amely a megújuló energiaforrások hatékony tárolóközegeként segíti a kereslet és a kínálat egyensúlyának megteremtését, miközben a megújuló energiaforrások stabilabb és megbízhatóbb energiahálózat-integrálását is lehetővé teszi. A hidrogén az elektromos mobilitás azon még hiányzó darabja, amely ott kínál alternatívát, ahol a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált tisztán elektromos meghajtás nem jelent optimális megoldást.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!