WEC

Készen vannak az új Le Mans-i csúcsgépek

2017.04.04.

A Porsche és a Toyota is bemutatta 2017-es LMP1-es versenygépét.

A Hosszútávú-világbajnokság (WEC) 2017-es szezonja egy korai teszttel kezdődik a hétvégén Monzában. Ezt az alkalmat használta fel a két gyári csapat, a Porsche és a Toyota is a legújabb versenyautója bemutatójára.

A Porsche továbbra is 919 Hybridnek hívja az autóját, pedig alaposan átdolgozta a tavalyi világbajnok autóhoz képest az idei szezonra. Ebben a kocsiban továbbra is egy kétliteres, V4-es turbómotor adja a hajtóerő nagy részét, amely a gyár szerint a valaha volt leghatékonyabb belső égésű motor, amit a Porsche gyártott. Ehhez kapcsolódik egy 8 MJ teljesítményű hibrid rendszer, ami ugyanakkora teljesítményű, mint a Toyotáé.

Andreas Seidl, a Porsche csapatfőnöke elárulta, hogy bár az utascellát megtartották a 2016-os modellből, az autó alkatrészeinek 60-70 százaléka új, vagy továbbfejlesztett.

A Porsche versenyzői csapatából kikerült két tavalyi világbajnok Romain Dumas és Marc Lieb, csak egy világbajnok, Neel Jani folytatja az alakulatnál, az 1-es rajtszámú autóval. Hozzá csatlakozik az Auditól eljött Andre Lotterer és a 2015-ös Le Mans-i győztes Nick Tandy. A másik autót Earl Bamber, Timo Bernhard és Brendon Hartley vezeti, a visszavonult Mark Webbert Bamber pótolja.

A Toyota sem változtatott autója nevén, továbbra is a TS050 Hybrid nevet használják. Belül annál több változás történt, a tavalyi Le Mans-i győzelmet az utolsó pillanatban meggátoló közvetlen befecskendezésű, 2,4 literes V6-os turbómotort például teljesen újratervezték. Új a blokk, a hengerfej, és az égéstér kialakítása is, utóbbi révén növelhették a sűrítési viszonyt. A Toyota is 8 MJ-os hibrid rendszert kapcsolt a belső égésű motorhoz, de a méretét és a tömegét is csökkentették tavalyhoz képest.

A szénszálas utascella a Toyotánál is megmaradt, de minden téren optimalizálták, hogy összhangba hozzák az új szabályokkal, amelyek célja az volt, hogy csökkentsék az LMP1-es autók leszorítóerejét. A japán csapat versenyzőgárdájában új ember a háromszoros WTCC világbajnok José-Maria López, azaz becenevén Pechito. A Toyota 2012-es visszatérése óta először fog három autót indítani Le Mans-ban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..
2024.04.18
2024 márciusa óta már az új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemle segíti....
2024.04.18
Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett....