gumiabroncs csere
A müncheni telephelyen két emeleten 2200 kerékkészletet lehet tárolni.
A kerekek, gumiabroncsok tárolása ma már szinte magától értetődő minden gumiszerviz számára. A müncheni Euromaster gumiszervizlánc munkatársai mondják el, hogyan működik a keréktárolás.
Helyszíni látogatás a müncheni Implerstraße-ban található Euromaster cégnél. A gumiszerviz München közepén található, nem messze a városközponttól. "München szívében lévő különleges elhelyezkedésünk magyarázza, hogy ügyfélkörünk több mint kétharmadát a magánügyfelek teszik ki" - mondja Ralph Schulz, az Euromaster értékesítője. "Ezért tavasszal és most ősszel is jó 2200 kerékkészletet kell magunknál tartanunk". Ennek az az oka, hogy sokan, mint a nagyvárosokban, többnyire lakásokban élnek, ahol kevés hely van a kerekeknek. Az utolsó harmadot viszont a flotta- és vállalati ügyfelek alkotják.
Digitális időpontfoglalás használata"A szezonális időszakban naponta 80-100 kerékcserével kell megbirkóznunk" - mondja Schulz. "A legtöbbször a rendelési helyzet vegyes." Schulz ezzel azt érti, hogy a sok magánügyfél mellett a kisebb flottaügyfelek is ugyanazon a napon hozzák be járműveiket kerékcserére. Schulz csak a feladatkiosztásnál lát ezzel kapcsolatban problémát. "Bár az Euromaster mind a 350 fiókjának digitális naptárát megtaláljuk a honlapon, néhány magánügyfél időpont nélkül is bejön" - mondja Schulz. "Aztán koordinálnunk kell, és megpróbáljuk őket hosszú várakozás nélkül bepréselni." Ezért a Schulz igyekszik a szezonális üzletmenet során pufferidőket tervezni, mivel a kerékcseréhez szükséges munkaidőn kívül a munkaidőbe bele kell számítani az adott kerékkészlet kiszerelését és tárolását is. "A kerékcserére 30 percet hagyunk. Ezután egy külön kollégákból álló csapat veszi át a kiszerelést és a tárolást, a szemrevételezéses ellenőrzést a sérülések szempontjából, valamint a kötelező kerékmosást" - mondja Schulz.
Az Euromaster minden ügyfelének ingyenes "mesterellenőrzést" kínál. A kerékcserén kívül a járművet ezután szemrevételezéssel ellenőrzik, ellenőrzik az üzemi folyadékokat, ellenőrzik a futóművet a hibák tekintetében, és tesztelik a jármű legfontosabb funkcióit. Schulz általában a szezonális kerékcserék alkalmával a magánügyfelekkel egyeztet időpontot a következő cserére. "Ez néha nyolc hónappal előre is lehet" - mondja Schulz. "Ez azonban tervezési biztonságot ad, és a raktárban dolgozó csapatunk már előző nap készenlétbe tudja helyezni a megfelelő gumikészleteket a találkozóra." Ez a raktározás szempontjából is fontos, mert a nagy kétszintes raktár ellenére kevés a hely.
"Ügyfeleinktől tudjuk, hogy milyen járműveket és milyen kerekeket szereltek fel" - magyarázza Schulz. "Akkor tudjuk például, hogy több helyre van szükségünk, ha nagyméretű SUV nyári kerekeket kell tárolni. A téli kerekekhez képest ezek gyakran negyedével több helyet igényelnek." Magát az állványrendszert úgy tervezték, hogy mindig egy pár gumiabroncs legyen a másik mögött. A 2,20 méteres maximális magasságnak köszönhetően a kerekek tárolásához nincs szükség különleges segédeszközökre. A szállításhoz azonban kocsik és emelőeszközök állnak rendelkezésre.
Késedelmes szállításKésedelmek azonban előfordulhatnak, ha a TPMS-érzékelőket kerékcserét követően ki kell cserélni. "Nem lehet ilyesmit elővigyázatosságból, például négyévente elvégezni" - mondja Schulz - "mert senki sem szeret több száz eurót fizetni, ha az érzékelők még mindig működnek. Még akkor is, ha a tárolás alatti idő alkalmas lenne az érzékelőcserére." Ha a gumiabroncs-szerelők a TPMS tanítása során rájönnek, hogy az akkumulátorokat ki kell cserélni, időben új időpontot egyeztetnek az ügyféllel. Ha a napi üzletmenet lehetővé teszi, az érzékelőcserére ugyanazon a napon kerül sor.
Az Euromaster a kerekeit sem mindig a kerékcsere helyszínén tárolja. Ez különösen igaz a flottaügyfelek esetében, mivel a járművek Németország egész területén közlekednek. "Ezután az ügyféllel egyeztetve igyekszünk a lehető legközpontibb helyen, az országos kirendeltségeink egyikében tárolni a kerekeket az ügyfél számára" - mondja Stefan Fritsch, az Euromaster ulmi értékesítési vezetője. "Így az ügyfél biztos lehet abban, hogy a kerekek a következő kerékcserénél hamar a helyszínen lesznek." Magukat a kerékkészleteket elég konzervatív módon egy felragasztott papírdarabbal jelölik. Ezen fel van jegyezve a csarnok, a polc helyének száma és az ügyfél neve. Ezeket az adatokat az alkalmazottak a tárolással párhuzamosan manuálisan beviszik a DMS-be. Azon túlmenően, hogy a műhelyben bárki könnyen lekérdezheti a helyeket, Schulz biztosít minket arról, hogy ezzel a módszerrel még soha nem veszett el vagy igazították el rosszul a kerékszetteket.
A lízingügyfelek vagy flottaügyfelek kihívást jelenthetnek. "Gyakran elfelejtik, hogy még mindig van téli vagy nyári kerékkészletünk a raktárban" - tudatja Fritsch. Aki most azt hiszi, hogy az Euromaster árulja ezeket a kerékszetteket, az téved. "Ezeket a kerekeket egy bizonyos várakozási idő után ártalmatlanítjuk, mert végül is használt kerekekről van szó. És nem tudjuk, mi történt velük előtte" - mondja Fritsch.
Cs.A.-Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.