háromkerekű autó
Gyors és radikális változásokat él át a világ járműgyártása. A gyártók az egyéni közlekedés olyan új eszközeit kutatják, amelyek megfelelnek a közeljövő városi igényeinek. A víziókban már nem a hagyományos autók foglalják el a fő helyet – írja az alvolante.it olasz autós szakportál.
A Nimbus Halo tökéletesen illeszkedik ebbe az útkeresésbe. A projekt célja, hogy optimális elegyét hozza létre az ultrakompakt autónak és a motorkerékpárnak.
A Nimbus első pillantásra a 2014-es Toyota i-Road-ra emlékeztet, amely végül soha nem került ki a piacra. Az újdonság egy jó értelemben vett öszvér: egy háromkerekű robogó (kettő elöl és egy hátul), amelyre egy teljesen zárt, kétajtós vezetőfülke épült. Ezzel a megoldással még kedvezőtlen időjárási körülmények között is kényelmes utazást garantál a városi közlekedésben.
Rendkívül kis méretei (230 cm hosszú és 80 cm széles) mellett a Nimbus Halo ugyanolyan mozgékonynak ígérkezik, mint egy robogó. A két első kerék beállítása lehetővé teszi, hogy a jármű kanyarokban megdőljön, vagyis úgy viselkedjen, mint egy igazi scooter. Ez rendben is lenne, csakhogy a járművet klasszikus kormánykerékkel lehet irányítani.
Ami a felépítését illeti, a Nimbus Halo-t acélvázra tervezték, amelyre egy hőre lágyuló műanyagból készült héjszerkezetet építettek. A jármű két fő szállítására alkalmas (egy elöl, egy hátul). Olyan biztonsági eszközökkel rendelkezik, mint a légzsák (egy elöl, kettő oldalt), blokkfék, stabilizátor. Opcionális tartozékai között szerepel a légkondicionálás, a Bluetooth – okostelefon kapcsolat, valamint az érintőképernyős multimédiás rendszer.
Kiváló aerodinamikájának köszönhetően a 290 kg tömegű Nimbus Halo 8,1 kWh-os akkumulátora képes garantálni 126 km hatótávolságot. Opcióként azonban rendelkezésre áll egy 12,4 kWh-os akkumulátor is, amellyel akár 191 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel, igaz, így a jármű súlya 315 kg-ra nő.
A Nimbus Halo az Egyesült Államokban 6420 dollárba kerül majd (ami körülbelül 5400 eurónak felel meg). Havi 99 dollárért (82 euró) lízingelni is lehet. A szállítások várhatóan 2022 közepén kezdődnek az Egyesült Államokba, Európába és Latin-Amerikába. Az ázsiaiaknak erre 2023-ig várniuk kell.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!