Wolfsburg
Fotó: VW
A pénteken bemutatott adatok szerint a nagyon erőteljes kínai növekedésnek köszönhetően 19,3 százalékos növekedést mutatnak az eladások, ez 652 000 kiszállított járművet jelent. Kínában 2020 februárjában már tombolt a világjárvány, ami akkor jelentős visszaesést hozott. A VW-csoport 2021 februári eladásai a Népköztársaságban, beleértve Hongkongot is, mára megnégyszereződött tavalyhoz képest.
A csoportmárkák másképp fejlődnek
Nyugat-Európában viszont továbbra is visszafogottak a vásárlók:itt a csökkenés az előző év azonos időszakához képest több mint ötöde (21,7 százalék) volt. Az észak-amerikai piac szintén gyenge maradt, 6,3 százalékos visszaeséssel, míg az ázsiai-csendes-óceáni régió többi része egyértelmű emelkedő tendenciát mutatott 11,6 százalékos pluszban.
Az egyes csoportmárkák közötti fejlődés továbbra is változatos, de összességében a trend felfelé mutat. A VW csaknem 30 százalékos, az Audi jó 31, a Porsche 33 százalékos növekedésről számolt be. Jelentős növekedés tapasztalható a MAN és a Scania nehéz haszongépjárműveinek különösen ciklikus üzletágában is, ahogyan ez a luxusmárkák esetében történt.
Az eredményeket rontotta a Seat, mínusz 19 százalékkal és a könnyű VW haszongépjárművek, amely mínusz 17 százalékkal zárta a februárt tavalyhoz képest.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!