elemzések

A javítási költségek tovább emelkednek

2022.07.01.

A CG Car-Garantie Versicherungs-AG minden évben a mintegy egymilliónyi autóra vonatkozó garanciát értékel, – az összes márka és modell tekintetében, legyen az új vagy használt autó – hogy dokumentálja a javítási költségek alakulását és a kárigények megoszlását. Ezek a költségek évek óta folyamatosan emelkednek. Az idén sincs ez másképpen, hiszen az átlagos javítási költségek közel 600 euróra emelkedtek.

A CarGarantie éves kárelemzése egyértelműen mutatja a javítási költségek alakulását évről évre – és így azt is dokumentálja, hogy a növekedés nagy valószínűséggel folytatódni fog. A kárigények és az elszámolási összegek megoszlása tekintetében nagyfokú állandóság figyelhető meg minden adat esetében. Legtöbbször az értékek csak néhány tizedesjegyet változtak az előző évhez képest.

Az átlagos javítási költségek közel 600 euróra emelkednek

2021-ben átlagosan 596 eurót kellett költeni egy javításra. Az említett költségek 2020-ra már 21 euróval 572 euróra emelkedtek; a 2021-es növekedés még ennél is nagyobb – sőt ez az elmúlt évek legnagyobb növekedése. A jelenlegi fejleményeket figyelembe véve nem valószínű, hogy ez a tendencia megfordul. A kereskedőknek és a vásárlóknak fel kell készülniük a költségek további növekedésére.

A használt autók esetén a motor szerepel a lista élén

Mint már említettük, a kártérítések és a kártérítési összegek megoszlása alig változott. A használt autók esetében a motor továbbra is a legdrágább alkatrész: Ez a kárrendezési összegek 23,4 %-át teszi ki (előző év: 23,6 %). Ezt követi második és harmadik helyen az üzemanyagrendszer 19,1 %-kal (előző év: 18,8 %) és a sebességváltó 11,5 %-kal (előző év: 11,8 %). A különbségek mértéke ezeknél  oly csekély, hogy az már akár statisztikai hibának is tekinthető.

Valamivel nagyobb változás mutatkozott az új autók esetében: Míg tavaly a motor állt az első helyen, idén azt az üzemanyagrendszer 20,5 %-os részesedésével megelőzte (előző év: 20,7 %). Ezt követi második helyen a motor 20,1 %-kal (előző év: 21,4 %) és harmadik helyen az elektromos rendszer 12,2 %-kal (előző év: 12,0 %). A motorok aránya a kárrendezési összeg esetében így kissé csökkent, míg a többi változatlan maradt.

A kárgyakoriság szinte változatlan

A kárgyakoriság eloszlása is nagyrészt változatlan maradt, mind a sorrend, mind az arányok tekintetében. A használt autók esetében az arányokat tekintve az első helyen továbbra is az üzemanyagrendszer áll 20,3 %-kal (előző év: 19,7 %), ezt követi az elektromos rendszer 18,7 %-kal (előző év: 18,3 %) és a motor 11,1 %-kal (előző év: 10,7 %).

Az üzemanyagrendszer az új autók esetében is az első helyen áll 19,2 %-kal (előző év: 20,2 %). Ezt követi második és harmadik helyen az elektromos rendszer 19,1 %-kal (előző év: 18,7 %) és a komfortelektronika 10,9 %-kal (előző év: 10,7 %).

Kisebb eltérések a káresemény-bekövetkezések esetében

A káresemény-bekövetkezések esetében az előző évhez képest kisebb eltérések vannak. Míg tavaly a használt autók esetében az első 5000 km-en belül csak a károk 29,0 %-a következett be, addig idén ez az arány 30,4 %, ami 1,4 százalékpontos növekedést jelent. Tehát a károk jellemzően valamivel korábban keletkeztek. A károk 18,9 %-a viszont csak több mint 25 000 km után jelentkezett (előző év: 19,4 %). A károk bekövetkezése az értékesítéstől számítva alig változott: a károk 23,2 %-a több mint 360 nap után történik (előző év: 22,9 %).

Dr. Marcus Söldner, a CarGarantie Igazgatótanács elnöke:

„Az elmúlt két év számos eseménye befolyásolja az árakat – a félvezetők hiánya, a növekvő infláció és a globális ellátási lánc zavarai – mind szerepet játszanak ebben. Ezt tükrözik az átlagos javítási költségek is, amelyek most közel 600 eurót tesznek ki. Összehasonlításképpen: A 2016-os kárelemzésben ez az érték még kevesebb volt mint 500 euró.

A garancia- és javítási költségbiztosítások így egyre fontosabbá válnak mind a kereskedők, mind az ügyfelek számára: Az ügyfelek ezáltal bebiztosíthatják magukat az előre nem látható pénzügyi terhekkel szemben, a kereskedők pedig a minőség ismertetőjelét mutatják, aminek segítségével jelentősen nő az ügyfelek bizalma az új és használt járművek iránt.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.07
Addig kiáltoztak az újságírók és valószínűleg az ügyfelek is, hogy a Mazda végre piacra dobja az MX....
2022.12.07
Biztosan nem kerülheti el a kötelező biztosítások piacát sem az áremelkedés. Milyen tényezők....
2022.12.07
És miért kell Mekka irányába állítani az autó orrát parkoláskor? Mindennapi, reggeli kihívásainkhoz....
2022.12.07
A Stadler 20 Flirt motorvonat szállításáról írt alá szerződést a finn VR Grouppal; az első jármű....
2022.12.07
Nézze meg a videót! ..
2022.12.07
A Forma-1-es világbajnokság irányítói kijelölték azt a hat helyszínt, amelyen sprintfutamos....
2022.12.07
2023-ban a BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a május 19-21. közötti hétvégén rendezi....
2022.12.07
Erősebbek és gyorsabbak, mint eddig bármelyik RS 6 és RS 7: az új Audi RS 6 Avant performance és....
2022.12.07
A Ford Pro és a Deutsche Post DHL Csoport nemrégiben szándéknyilatkozatot írt alá a logisztikai....
2022.12.07
Együtt az utakon programjával a közlekedés közös felelősségére hívja fel a figyelmet a Magyar....