koronavírus

Járvány utáni állami ösztönzők - Nem erre gondoltunk!

2020.06.14.

A koronavírus szinte lenullázta az új autók iránti keresletet, ami megviselte az autógyártókat. Most, hogy a járvány visszaszorulni látszik és a mindennapjaink kezdenek visszatérni a régi kerékváságba, az autóipart leginkább mozgató téma a különböző állami támogatások szükségessége, de az ezekért való lobbizással öngólt lőhetett az autóipar.

Bár a kereskedések nagy része európaszerte újranyitott, az ICDP kutatószervezet felmérése szerint az Európai Unió országaiban lassabban épül vissza a kereslet, mint más régiókban és országokban. Akárhogyan is nézzük, ennek legfőbb oka az lehetett, hogy az érdeklődők kivárták az állami ösztönzőkről szóló döntéseket, amivel késleltették a vásárlásukat.

Néhány országban már meg is érkezett a csomag, de a tartalma nem igazán tükrözi azt, amit az autóipar egyékbént szeretett volna:

Németország kormánya nemrég jelentette be gazdaságélénkítő csomagját. Ennek számunkra legfontosabb része, hogy az új elektromos autókra járó támogatás összegét megduplázták, a hagyományos erőforrásokkal szerelt autókat csak az év végéig érvényes 3%-os ÁFA-csökkentés érinti.

Franciaországban bár megduplázták az új belső-égésű motorú autókra adható támogatást, de 8 milliárd eurós gazdaságélénkítő csomag autóipart érintő része leginkább az elektromos autókat támogatja. Hollandiában is elsősorban az elektromos autók vásárlását támogatják, ráadásul a tervek szerint a céges autók adójának számítását a jövőben a WLTP szén-dioxid kibocsátási adatok alapján fogják számolni, ami összességében várhatóan drágítani fogja a hagyományos autókat.

A valóság azonban az, hogy ezzel nem feltétlenül segítenek a gyártókon, akiknek jelenleg óriási mennyiségű már legyártott autó áll a telepeiken, de ezek nagy része nem elektromos és nem is valamilyen hibrid, tehát nem vonatkoznak rájuk ezek a kedvezmények.

Ezzel szemben a támogatások elsősorban elektromos és plug-in hibrid autókra vonatkoznak, amiken a gyártók nagy része egyelőre nem is könyvelhet annyi profitot, mint a hagyományos autókon. Így sajnos a támogatások nagy része nem igazán segíti az autóipari vállalatokat. A gyártók abban bízhatnak, hogy például a német ÁFA-csökkentés meghozza a kedvet a vásárlóknak, akiknek bizonyos része így előrehozhatja a jövőre tervezett autóvásárlását.

Persze sajnos a 3%-os ÁFA-csökkenés nem feltétlenül meggyőző, így elég nehéz helyzetbe kerültek a gyártók: A kiesett profitot kellene visszatermelniük, de az állam arra bátorítja a vásárlókat, hogy olyan modelleket vásároljanak, amik ebben semmiképp sem segítenek, nem beszélve azokról a gyártókról, akik egyelőre nem rendelkeznek bőséges elektromos és hibrid kínálattal.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.10
A négyüléses luxusbusz és a hétszemélyes VIP utazójármű után egy harmadik üléskonfiguráció is....
2024.05.10
A hétvégén Jaramában kezdődik a Formula 4-es spanyol bajnokság, melynek mezőnyében ott lesz Hideg....
2024.05.10
Az 1983-ban bemutatott Peugeot 205 igazi telitalálat volt: szerették a vásárlók, megbízható volt,....
2024.05.10
Tarts velünk és alakítsd a jövőd! Ezzel a mottóval indul idén szeptemberben immár nyolcadik....
2024.05.10
A kecskeméti rendőrök vádemelést javasolnak egy helyi lakos ellen, aki illegális módját választotta....
2024.05.10
- A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának a következő évek globális....
2024.05.10
- A Mol-csoport 257,7 milliárd forint (718 millió dollár) tisztított kamat-, adófizetés és....
2024.05.10
A leggyakoribb hibák, amiket kerüljön el.   ..
2024.05.10
Kis híján árokba borult, de megmentette a helyzetet a ponyvás kisteher sofőrje - az eset tegnap dél....
2024.05.09
A HangZóna mai vendége Bognár Tamás a Porsche Hungaria kommunikációs vezetője. ..