Japán
A lap szerint a kezdeti költségek óriásiak lesznek és igencsak erősen kérdéses, s magas kockázatú azok megtérülése.
Ennek ellenére az ázsiai ország autógyártói eltökéltek a hidrogén üzemanyag hálózat kiépítésén Japán szerte. Az együttműködésbe energetikai cégeket is bevonnának. Az elképzelés az, hogy az indulási költségeket megosszák, s autóipar jövőjében érdekelt külföldi befektetőket is bevonjanak a projektbe.
A konzorcium 11 tagja – melyek között ott van a Toyota, a Honda és a Nissan – kijelentette, hogy a következő négy évben további 80 hidrogéntöltő állomást létesítenek Japánban, majd még több partner bevonásával 2028-ig továbbiakat is építenek, s azok száma eléri majd a kilencszázat. E töltőállomások létesítésének költségét 4,7 millió dollárra becsülik.
A Japán H2 Mobility - rövidítve JHyM - néven létrehozott társulás elnöke Hideki Sugawara, a Toyota Motor Corporation tokiói mérnöki részlegének vezérigazgatója.
Japán igyekszik vezető pozíciót elfoglalni egy a hidrogénre, mint a jövő energiaforrására épülő társadalom kialakításában. Az energiaforrásokban szegény Japán a „hidrogén társadalomban” látja ezen önállóság megteremtését és a fosszilis üzemanyagoktól történő függetlenedést.
Jelenleg Japánban már üzemel 101 hidrogéntöltő állomás az ott közlekedő 2400 üzemanyagcellás jármű kiszolgálására - beleértve a Toyota Mirai-t és a Honda Clarity szedánokat. A következő négy évben létesülő töltőállomásokkal 40 ezer, majd később még sokkal több, akár 800 ezer ilyen jármű közlekedhet majd Japán útjain.
Fordítás: Lehőcz Rudolf