Károsanyag-kibocsátás

Japán dízelautóknál is mértek a megengedettnél nagyobb károsanyag-kibocsátást

2016.03.05.

Egyes japán dízelautóknál is nagyobb a szennyezőanyag kibocsátás a közúti forgalomban, mint a tesztpadokon - számolt be a japán közlekedési minisztérium által pénteken közzétett jelentésre hivatkozva a Wall Street Journal hírportál.

A hatóságok a Toyota és a Nissan egyes Japánban értékesített modelljeinél mértek valós forgalmi helyzetben a teszteredményeket akár tízszeresen is meghaladó nitrogén-oxid (NOX) kibocsátási értékeket, a Mitsubishi egyes modelljeinél pedig a megengedett érték ötszörösét.

A közlekedési minisztérium hat dízelautó modellt vizsgált meg és egyiknél sem talált illegális szoftvert a motor vezérlő berendezésében, egyúttal megállapította azt is, hogy egyik autógyár sem sértett meg egyetlen vonatkozó törvényt sem.

A japánban értékesített dízeljárműveket jelenleg csak laboratóriumi méréseknek vetik alá, de a közlekedési minisztérium valós közlekedési helyzetekben történő mérési eljárások bevezetését tervezi, az európai és amerikai törekvésekhez hasonlóan.

A legújabb japán hatósági mérések is azoknak a szakértői jelzéseknek a helyességét támasztják alá, amelyek már évek óta kifogásolták a laboratóriumi körülmények és a tényleges használati terhelés közepette végzett mérések eredménye közötti nagy eltéréseket.

Franciaország már tavaly külön bizottságot állított fel a gépjárművek kibocsátási értékeinek valós körülmények között történő mérésére. A bizottság januárban közölte, hogy a 100 megvizsgált jármű közül több, közöttük egy Renault modell is jóval a megengedett érték felett bocsát ki szennyező anyagokat.

A japán közlekedési minisztérium közleménye szerint a mérésekkor a Toyota Hiace és Land Cruiser Prado, a Nissan X-Trail, valamint a Mitsubishi Delica egyes, kizárólag Japánban értékesített verziói maradtak fenn a rostán. A Mazda Motor CX-5 modellje viszont valós közlekedési körülmények között is a teszteredményekkel megegyező kibocsátási értékeket produkálta, a külföldön Mazda2 néven értékesített Demio pedig elenyésző mértékben magasabbakat. A közlemény megjegyzi, hogy a méréseket minden modellnek csak egy-egy példányán végezték el, így azok nem tekinthetők mérvadónak, mert az engedélyezési eljárásban több példány mérési eredményeinek átlagát kell alapul venni.

A japán dízelautó-piac viszonylag kicsi, az eladott személygépkocsiknak mindössze négy százalékát teszi ki.

 

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.05
Európában tart egy újabb kínai márka, amelyről feltehetően még a rendkívül sokszínű kínai piac....
2025.02.05
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1016-an lépték át. - A....
2025.02.04
A centenáriumi évben az energiavállalat a jövő alakítására fókuszál. ..
2025.02.04
Izgalmas események az autók világából, háborúból, versenypályákról, titkos töréstesztekről,....
2025.02.04
A fővárosi közösségi közlekedés sohasem unalmas. Naponta több mint hárommillió utazás valósul meg a....
2025.02.04
„Ha egyetlen gyártó hibázik, akárcsak egyszer is, az a komplett ipart visszaveti évekkel” –....
2025.02.04
Felvette palettájára a Land Cruiser 250-est az Arctic Trucks. Az izlandi specialista által épített....
2025.02.04
Kompolt község polgármestere, Blahó László, valamint a helyi polgárőrség egyik tagja, Kiss Norbert....
2025.02.04
A japán hatóságok még mindig küzdenek egy 74 éves teherautó-sofőr kimentéséért, aki járművével....
2025.02.04
Ötvenhat Gidránnal erősödik Magyarország. Az ország elkötelezett a Gidrán harcjármű mellett,....