fejlesztés
Míg a legtöbb új gépjárműmodell általában a középen lévő információs panellel rendelkezik a térképek, a szórakoztatás és egyéb funkciók számára, a gyártók szintén növekvő számban helyezik el műszerfalat egy lapos kijelzőn a vezetővel szemben. Elég megnézni belülről a legutóbbi BMW-t vagy Mercedes-Benzt, a kijelzőt Japán Display gyártmányára cserélték.
Műszercsoport áthelyezése a kijelzővel kihívásnak számít, mivel fontos a fokozott megbízhatóság és az ingadozó hőmérsékletnek való ellenállás, miközben a kijelző kritikus információkkal látja el a vezetőt. A Japan Display, a világ legnagyobb autókijelző beszállítója biztos abban, hogy az elektromos járművek felé történő eltolódás a kijelzőt kulcsfontosságú eladási szemponttá teszi bármely gépkocsiban.
„Minden csak a motorról szólt… hány henger, mennyi lóerő, és annak hangja… de az elektromos autókkal mindez a múlté” – mondta egy interjúban Holder Gerkens, a JDI vezetője. "Hogyan tudsz vonzerőt teremteni? Sokat tehetsz a kijelzőkkel.”
A JDI gépjárműipari szerepe 100 milliárd yen (900 millió dollár) jövedelmet generált a cégnek az elmúlt pénzügyi évben, mintegy 14 százalékát a teljes jövedelemnek. A társaság előrejelzése szerint értékesítései 40 százalékkal nőnek 2020-ra. A Japan Display, mely immár 30 százalékban az európai autóiparnak szállít, az Egyesült Államokban, Japánban és Kínában ugyancsak terjeszkedik.
A japán cég tavaly a 6,7 milliárd dolláros globális piac 19 százalékát kontrollálta a járműkijelzőkkel. A második az LG Display volt 14 százalékkal.
Fordítás: Lehőcz Rudolf