elektromobilitás
„Jelen pillanatban még nincs ami lenyűgözze az ügyfeleket” – mondta Speth, utalva az akkumulátorok által jelentett problémákra ebben a témában. A JLR ügyvezetője szerint az aktuális kínálatban szereplő akku pakkok túl nehezek, túl drágák és a fajlagos teljesítményük is alacsony, ezért nem keltenek nagy érdeklődést a potenciális vevők körében. Speth kijelentésében azonban ott a válasz arra is, hogy eddig miért nem dobott piacra a brit autógyár egyetlen elektromos autót sem, sőt itt a válasz arra a kérdésre is, hogy a C-X75 típusjelzésű gázturbinás-elektromos projektjük vajon miért nem kapott zöld utat.
Ralph Speth a Jaguar-Land Rover ügyvezetője
Ennek ellenére a közelmúltban igenis megjelentek a hibrid rendszerrel szerelt Range Roverek és valójában a nem álltak le az elektromos hajtásra vonatkozó fejlesztésekkel sem, sőt! A TATA Motors hét évvel ezelőtti akvizíciója óta a JLR megnégyszerezte a kutatás-fejlesztésre szánt pénzügyi keretét és a mérnöki gárda létszámát is megduplázták. Ebből következik, hogy a márka a kivárás stratégiáját választotta inkább, azaz az olcsóbb, könnyebb és nagyobb fajlagos teljesítménnyel bíró akkumulátorok megjelenéséig nem kívánnak beszállni a versenybe.
Jaguar C-X75 hibrid supercar prototype - a füstbe ment terv
Speth úr arra vonatkozólag semmit sem mondott mikortól állhat rendelkezésükre a fent említett technológia és azt sem árulta el mikortól kap nagyobb teret a e-autó fejlesztés a Jaguarnál.
Forrás: autonews.com