A Volvo egyelőre csak annyit kommunikált az autókkal kapcsolatban, hogy azok a legkisebb, 40-es széria modelljeit ábrázolják, de hogy melyikeket, arról hallgat még az autógyártó. Az biztos, hogy két, szériaközeli tanulmányautót ezen a héten bemutatnak, mindkettő az új, moduláris CMA platformra épül, amelyet a Volvo a tulajdonosával, a kínai Geely-vel fejlesztett ki a kisebb modelljei számára. A padlólemezt úgy tervezték meg, hogy a Geely drágább modelljei és az olcsóbb Volvók számára is megfeleljen.
Szokatlan volt, hogy a Volvo egy közösségi médiás oldalt, a Snapchatet használta a képek közzétételére, de ez is azt bizonyítja, hogy a fiatal vásárlókat szeretnék megszólítani az új modellekkel, meg persze az is, hogy azt írták a képekhez, hogy „ez nem apukád Volvója”.
A képekből annyi kiderült, hogy a kocsik tökéletesen belesimulnak a Volvo mostani formatervezési irányzatába, ami a „Thor kalapácsa” LED-es nappali fénnyel ellátott fényszórókból és az L-alakú hátsó lámpából látszik.
A V40-est és az XC40-est három és négyhengeres turbómotorok fogják hajtani, de lesz konnektoros hibrid és talán tisztán elektromos változat is.
Először valószínűleg az XC40 szabadidő-autó érkezik meg a kereskedésekbe, várhatóan 2017 elején. azért kezdenek a terepes változattal, mert a kis SUV-ok piaca manapság meredeken emelkedik Európában. _Később érkezhet az Audi A3 vetélytársaként az ötajtós V40 és a négyajtós S40.