Hyundai I30
Az ízelítő képek alapján bebizonyosodott, hogy az i30 az i40-nel elkezdett dizájn irányzatot viszi tovább, de az Infiniti Q30-ra is nagyon hasonlít. A hűtőrács nagyobb és büszkébb, mint a jelenlegi i30-ason, és több lett a fényezett felület is, ami erősíti a prémium-hatást.
A kocsi tervezését az egykor az Audinál dolgozó formatervező, a Hyundai-konszern dizájnigazgatója, Peter Schreyer irányította. „Dizájn szempontból nem egyféle ügyfélre gondoltunk: a vevők széles palettáját tartottuk szem előtt. Ez a típus a Hyundai formanyelvének következő fejlesztési lépcsőjét kapta meg természetesen hullámzó vonalakkal, kifinomult felületekkel és szobrászként alkotott felületekkel, amelyek időtlen megjelenést biztosítanak” – nyilatkozta Schreyer.
A háromajtós modell meg fog szűnni a gyér kereslet miatt, marad az ötajtós és a még praktikusabb kombi. Ez lesz az első Hyundai, amiből lesz N jelzésű sportváltozat, körülbelül 250 lóerős lesz a hot hatch motorja, amivel felveheti a versenyt a VW Golf GTI-vel is.
Az alap i30 modellt egyliteres, háromhengeres turbómotor fogja hajtani, elképzelhető, hogy hibridet is kínálnak majd az Ioniq dupla kuplungos hajtásláncával. A nagyközönség először a Párizsi Autószalonon láthatja majd az új i30-ast október elején.