Elektromoshajtás
Az úgynevezett hydrofoil technológiával készült, vízfelszín felett sikló kishajót az ugyancsak brit Equipmake vállalat által fejlesztett elektromos hajtáslánccal látták el. A yachtot 107 lóerős, HPM-400-as könnyűszerkezetű villanymotor hajtja, és 120 kilowattos akkumulátorcsomag szolgáltatja a mozgáshoz szükséges energiát.
A nagyközönségnek bemutatott hatszemélyes foiler hossza tíz méter, egészen pontosan 1066 centi. A szénszálas merevítésekkel ellátott hajótestnek, valamint az építés során felhasznált titán és hidegen alakított fa kompozitjának köszönhetően az elektromos yacht súlya mindössze egy tonna.
Csúcssbessége eléri a 28 csomót, azaz óránkénti 52 kilométeres sebességgel tud száguldani úgy, hogy – kellő sebesség felvétele után - a vízfelszín felett siklik. Mivel ilyenkor csak a felhajtóerőt adó szárnyrendszer és a hajócsavar érintkezik a vízzel, nem csap akkora oldalhullámokat, mint a hagyományos motoros hajók, nem pattog vízen, és a hullámok sem zavarják túlságosan, mert a hajótest gyakorlatilag felettük siklik.
Az elektromos yacht 22 csomós, vagyis 41 kilométeres sebességgel teszi meg a maximális, száz tengeri mérföldes utat, és ez jelentős előrelépést jelent az elektromos vízi járműtechnológia fejlődésében. Eddig egy hasonló méretű elektromos yacht legfeljebb 25-70 mérföldet tett meg, az akkumulátor teljesítményétől függően, ötcsomós vagy annál nagyobb sebességgel.
A foilerműfaj eddigi sztárja, Candela C-8 hatótávja 57 tengeri mérföld, de a hajó jóval kisebb, 69 kilowattos Polestar akkucsomaggal van felszerelve.
A foiler bonyolult neve SpiritBARTech35EF, a két vállalat nevéből alkotott mozaikszó. Az első sikeres projekt után az Equipmake és a BAR Technologies közölte, hogy további együttműködési lehetőségeket vizsgálnak.
Becslések szerint az elektromos hajók piacának globális értéke 2022-ben 5,64 milliárd dollár volt, és 2030-ra várhatóan megháromszorozódik, eléri a 16,6 milliárd dollárt. Ezek a számok nagy piaci potenciált vetítenek előre az iparágba belépni szándékozó új szereplők számára.