CO2
Az uniós Környezetvédelmi Tanács októberi ülésén javaslat született arról, hogy a járművek károsanyag-kibocsátását a 2021-es szinthez képest 2030-ig 35 százalékkal csökkentsék. A szakminiszter a magyar járműiparra gyakorolt hatások áttekintése, a megfelelő felkészülés érdekében kezdeményezte az ágazat szereplőinek együttműködését.
Palkovics László az alakuló ülésen elmondta: a még formálódó uniós lépéseken túl Európa vezető szerepének megőrzése az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében, továbbá az energetikai rendszer átalakulása is igényli a közös gondolkodást.
A miniszter kitért arra, hogy a tárca koordinációs szerepet vállal a Koalícióban, várja a meghívott szervezetek javaslatait a további egyeztetésekhez. A szakmai szövetségekkel megkezdett munkába a minisztérium a későbbiekben közvetlenül is be kívánja kapcsolni a hazai járműipar meghatározó vállalatait.
A tárca közleményében hangsúlyozza: az egyre szigorodó környezet- és klímavédelmi előírások gyors és hatékony alkalmazkodást követelnek meg a közlekedési szektortól és a járműgyártóktól. A rugalmas átállás sikere alapvetően befolyásolja a magyar gazdasági, ipari és exportteljesítményben, a hazai foglalkoztatásban meghatározó szerepet betöltő autóipar kilátásait is. Az összefogás célja a várható hatások vizsgálata, a szükséges intézkedések összehangolt meghatározása.
A CO2 Koalíció első találkozóján az ITM mellett az Autós Nagykoalíció, az E-Mobi Kft., a Jedlik Ányos Klaszter, a Magyar Autóklub, a Magyar Elektromobilitás Szövetség, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete, a Magyar Gépjárműipari Egyesület és a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége képviselői vettek részt.