KTM
2007-ben nagy szenzációt jelentett, amikor a KTM bejelentette, hogy autógyártásra szánta el magát. A főleg pályanapokra szánt, de közúton is használható, Audi-motoros X-Bow kedvező fogadtatásra talált a vásárlók és a szakma részéről is, a cég ezért egy új autóépítési projektbe fogott.
A KTM a Reiter Engineeringgel közösen dolgozik a kocsin, a két cég már az X-Bow GT4-es versenyváltozatát is közösen alkotta meg. Az az autó a versenypályákon is sikeres volt, ugyanis a német Christopher Haase megnyerte vele a Sports Light Európabajnokságot.
Míg a tervezőmunkáért a KTM, a gyártásért, értékesítésért alkatrész-utánpótlásért és szervizelésért a Reiter Engineering felel majd. Utóbbi tapasztalt versenycsapatnak számít, mivel a Lamborghini Gallardo GT3-ast és a Murciélago GT1-est is ők versenyeztették.
„Ideális az időzítés egy forradalmian új autó koncepció bevezetésére az ügyfel-motorsportban” – nyilatkozta Hans Reiter csapattulajdonos. „Ez egy olyan lehetőség volt, amit nem akartunk kihagyni, előadtam az ötleteimet a KTM-nek. Biztos vagyok benne, hogy az új modellt nagy érdeklődés kíséri majd, és a világ minden táján nagyon népszerű lesz” – tette hozzá Reiter.
A KTM egyelőre csak annyit árult el az autóról, hogy az X-Bow alapjaira építették, ami azt biztosan jelenti, hogy az újdonság is könnyű és merev szénszálas vázat kapott. viszont az X-Bow-val ellentétben a kabin zárt lesz, ami aerodinamikai szempontból és a versenyző biztonsága szempontjából is előnyös. A képen látható, egyelőre még név nélküli autót versenycsapatoknak és pályanapokra járó egyéni vásárlóknak szánják Európában, Amerikában és Ázsiában.