Opel Dakar Team

Ismeretlen terepen

2018.09.11.

Türkmenisztánban ezekben a hetekben minden a Türkmén Desert Race-ről szól. 

Erről tanúskodnak az óriásplakátok, a buszmegállóban elhelyezett reklámok, a szökőkút díszítése, de még a szálláson lévő ágynemű is, amelyen helyes kis terepjárók küzdenek a hatalmas sivatagban. Ha itt valaminek megadják a módját, akkor az a mód meg van adva, de úgy rendesen. Hogy mást ne mondjunk, a versenynek van saját dala, és kabalaállata is – pont, mint egy olimpián. Szalay Balázs és Bunkoczi László vasárnap reggel érkezett meg Amulba, ahonnan kedden elrajtol az ötnapos Türkmén Desert Race – az első nemzetközi terepraliverseny az országban. A mezőny egyetlen magyar párosa még vasárnap elvégezte a papírmunkát (vagyis átesett az adminisztratív ellenőrzésen), hétfőn pedig az Opel Crossland X-en volt a sor. A versenygépre felkerültek a kötelező matricák és részt vett a technikai ellenőrzésen. Ez a csapat számára már jól bejáratott rutin, a fiúk kérdés nélkül teszik a dolg ukat, mintha csak otthon a műhelyben egy kereket cserélnének le. Igaz, ezúttal talán nem tudják pontosan, mire készülnek. Csak azt tudják, hogy valószínűleg nem lesz könnyű dolguk. 

A türkmén fővárosból ide repülve ugyanis végtelen, tevefűvel tarkított dűnesorokat láttak, úgyhogy ha eddig nem tudták volna, hogy sivatagi versenyre érkeztek (persze, tudták…), akkor ez most egyértelműen kiderült. 

„Ez a harmincötödik ország, amelyben versenyzünk, de rég volt olyan, hogy ennyire nem tudtuk, mire számíthatunk, talán az első Dakarom előtt éreztem ezt – mondta Szalay Balázs. – Mivel még senki sem versenyzett itt a mezőnyből, senki sem tudta elmesélni, hogy milyenek itt a dűnék, milyen a Karakum sivatag. A szervezés precíz, nagyon vigyáznak ránk, bár éppen ezért talán egy kicsit steril, jó lenne, ha az embereket kicsit közelebb engednék a versenyhez, vagy minket hozzájuk. Persze, elfogadom, hogy ránk vigyáznak ezzel, csak fura, hogy sehova sem mehetünk egyedül.” Minden csapat mellé kirendeltek ugyanis egy önkéntest, ő kíséri a versenyzőket – rendőri felvezetéssel. „Érdekesen furcsa” – így fogalmazott Szalay ezzel kapcsolatban. 

Vasárnap este egyébként bepillantást kaphattunk a társasági életbe, elvitték a csapatot a helyi főtérre, ahol hatalmas területen kézzel készített szőnyegeket terítettek le egy terepralis színpad előtt,  oda kivonult a fél város, a gyerekek bukfencet vetettek és birkóztak a szőnyegen, a szülőknek pedig a versenyzők jelentették a látványosságot. Több száz szelfi készült a családi albumokba. A téren hatalmas zászló lobogott, ide várták vissza a mezőnyt hétfőn este, az ünnepélyes rajtceremóniára.  Ha hamarabb nem is, a versenyzőknek legkésőbb ekkor már az első szakaszon pörgött az agyuk: a navigátorok megkapták az itinert, azt forgatták nagy érdeklődéssel, a pilóták pedig próbálták fejben összerakni a következő napokat. 

„Azért nehéz és egyben izgalmas egy ennyire ismeretlen országba jönni, mert nem tudjuk, hogy azok a természeti viszonyok, amelyeket valaki feljegyez egy itinerbe, a gyakorlatban mit takarnak. Értem én, hogy árok, de abból is van ezer fajta, s vajon aki lejegyezte ezt az itinerbe, mit láthatott maga előtt. Az első szakasz után kicsivel talán okosabbak leszünk” – mondta Bunkoczi László, az Opel Dakar Team navigátora. 

Nos, az első, 247 kilométeres mért szakaszt Amul és Ikkiuzak Plain között teljesíti a mezőny, kedden. A mezőnyről pedig érdemes tudni, hogy itt van egy gyári Mini John Cooper volánja mögött a Dakart autóval és motorral is megnyerő „Nani” Roma, és hogy rajthoz áll a versenyen egy tavalyi gyári Peugeot volánja mögött a fiatal és nagyon tehetséges Harry Hunt, az Africa Race-t megnyerő Mathieu Serradori, a magyar bajnokságból is jól ismert Miroslav Zapletal, valamint jó néhány könnyeden gyors Buggy, no meg néhány Toyota.Nem lesz tehát könnyű dolguk Szalay Balázséknak, de ahogy a pilóta szokta mondani: nem ugranak el a kihívások elől. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....