audi AG

Innovatív Audi-dolgozók: maguk fejlesztettek ki egy munkavédelmi eszközt

2020.04.18.

Komoly biztonsági intézkedések mellett, de az elkövetkező hetekben fokozatosan megkezdi a gyártás újraindítását az európai gyárakban az Audi.

Március közepén jelentette be a társaság, hogy ideiglenesen felfüggeszti a gyártást európai telephelyein. A döntés háttere az alkatrészellátás szűk keresztmetszetei és a kereslet visszaesése volt a korona-világjárvány miatt. Az Audi globális gyártóhálózatának várható szabályozott újraindítását, a beszállítókkal és a szolgáltatókkal, a Volkswagen Csoporttal közösen koordinálják. Az újraindítás fő eleme egy átfogó intézkedéscsomag, amely a munkavállalók biztonságára összpontosít. Ebben a tekintetben az Audi követi a Robert Koch Intézet irányelveit és az adott ország egészségügyi hatóságainak előírásait.

Miután az AUDI AG összes üzemében Európában leállították a gyártást, most az a lépés, hogy visszalépjünk a normalitás felé: „Az újraindítást közös európai eseményként fogjuk kezelni” – mondta Peter Kössler, az Igazgatóság termelésért felelős tagja. Ennek oka az, hogy az ellátási láncok, valamint a termelési és logisztikai folyamatok szorosan kapcsolódnak egymáshoz a Csoporton belül és a nemzetközi partnerekkel. Kössler folytatta: „A hangsúly a munkavállalókra koncentrál, mert biztonságos munkakörnyezetre van szükségük. Ezért az Audi szakértői csapata a szakosodott osztályokkal és Üzemi Tanácsokkal konzultálva adaptálta a folyamatokat az egészségvédelem céljából. Szeretnék köszönetet mondani az Audi minden alkalmazottjának és partnereinknek szerte a világon a rugalmasságért és a közös erőfeszítésekért az ilyen időkben.”

„A termelés leállítása utáni első szakaszba visszatérve a munkavállalók védelmére irányuló egészségügyi óvintézkedések a legfontosabb prioritások” - magyarázta Peter Mosch, az Üzemi Tanács elnöke. "Az újraindítást átfogó intézkedéscsomag kíséri, amely biztosítja a munkavállalók egészségének védelmét." Ez magában foglalja például egyértelmű szabályokat a távolságról és a higiéniáról, egy módosított váltási rendszert az érintkezés elkerülésére, valamint a száj- és orrvédelem használatának kötelezettségét olyan területeken, ahol 1,5 méteres távolság nem lehetséges. A vállalat fizikai akadályokat is létrehozott a kritikus munkahelyeken. Például az ajtó előszerelésekor két alkalmazott egyszerre dolgozik ugyanazon a szállítószekrényen, és közvetlenül állnak egymással szemben. Itt a munkavállalók maguk fejlesztettek ki egy átlátszó műanyag lemezt.

A termelési szekciók és csoportok vezetői, valamint a munkavédelem, az egészségügy, az ipari mérnöki munka és az Üzemi Tanács szakértői megvizsgálták az egyes munkahelyeket, elemezték azokat, és fejlesztési javaslatokat dolgoztak ki. Csak az összes érintett beleegyezésével lehet a munkahelyet „koronára késznek” nyilvánítani. A munkacsoport alaposan megvizsgálta a munkakörnyezetet: csoportos területeket, gyárkapukat, parkolóhelyeket és a gyáron belüli forgalmat, valamint vendéglátó egységeket és gyári éttermeket. Az Audi megfelelő megoldásokat fejlesztett ki minden területre. A munkavállalókat előzetesen írásban értesítik ezekről az intézkedésekről, és átfogó biztonsági utasításokat kapnak vezetőségüktől, a munka újrakezdése előtt, valamint rendszeres frissítést kapnak a belső online médiában és a telephelyen található számos információs ponton.

Az átfogó biztonsági óvintézkedések és a módosított munkaszabályok az irodai munkahelyeken is érvényesek. Például lehetőség van otthoni munkavégzésre a fertőzés kockázatának minimalizálása érdekében. Mindenekelőtt az újraindítás a termelés területén a munkavállalókat érinti.

Az Audi telephelyén a járműgyártás április végétől kezdve egy rögzített terv szerint fokozatosan növekszik. A győri motorgyártás ezen a héten már fokozatosan megindult. A németországi gyárak azon alkalmazottai számára, akik csak az újraindítás későbbi szakaszaiban tudják teljes mértékben folytatni munkájukat, addig a rövid munkaidőre vonatkozó szabályok továbbra is érvényesek lesznek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....
2025.01.28
Minden eddiginél nagyobb, 9 milliárd font (4370 milliárd forint) értékű megrendelést kapott a Rolls....
2025.01.28
Balesetet szenvedett két kisteherautó az M3-as autópálya 160-as kilométerénél, a Budapest felé....
2025.01.28
A Tokiói Autószalonról és a Dakar Rallyról szólt a január autós szempontból, így kevésbé meglepő,....
2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy nagyon fontos határidő jár le autósoknak....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....