ingyenes tömegközlekedés

Ingyenes közösségi buszközlekedést vezetnek be Washingtonban

2022.12.15.

Az Egyesült Államok fővárosában bevezetik az ingyenes közösségi buszközlekedést, első városként az országban; a szociális indokok mellett cél a járvány idején elveszített utazóközönség visszaszerzése.

Washington főváros tanácsa a múlt héten egyhangúlag fogadta el a javaslatot, amely szerint a város határain belül nyártól megszűnik az eddigi 2 dolláros viteldíj, a legfontosabb útvonalakon bevezetik a 24 órás szolgáltatást. Emellett döntöttek egy 10 millió dolláros (mintegy 4 milliárd forint) alap felállításáról a szolgáltatás minőségének javítására, többi között új buszok beszerzésére. A főváros kiterjedt metróhálózatán nem változnak a viteldíjak - írja az MTI.

A felmérések szerint Washington közösségi buszjáratain az utasok több mint kétharmada (68 százalék) az alacsony, éves 50 ezer dollárnál kisebb jövedelmű háztartások tagja, jelentős arányban afroamerikai és spanyolajkú.  

Washington mellett több másik nagyváros is fontolgatja a közlekedési viteldíjak mérséklését, illetve részleges eltörlését. Boston, Denver és Connecticut állam indoka erre szintén a szociális egyenlőség növelése és az utasközönség bővítése.

A koronavírus járvány idején több helyen - Los Angeles, Kansas City, Missouri állam - átmenetileg ingyenes volt a közösségi közlekedés. Los Angeles új polgármestere, Karen Bass a közelmúltban közölte, hogy támogatja a viteldíjak teljes eltörlését a buszjáratokon.

Szakértők szerint a washingtoni közlekedési változások kísérleti modellként szolgálhatnak az ország többi nagyvárosa számára. Yonah Freemark, az Urban Institute városkutató intézet vezető elemzője úgy nyilatkozott, hogy amennyiben a washingtoni új közösségi közlekedési modellben sikerül növelni az utasszámot, csökkenteni a jórészt alacsony jövedelműek kiadásait, javul a szolgáltatás színvonala és ezzel párhuzamosan csökken az autóforgalom, akkor egy ilyen "zajos" siker, ragadós példa lehet más városok számára.

Peter Van Doren, a Washingtonban működő Cato Institute politikai elemzőintézet kutatója ugyanakkor azt mondta, hogy a változások túl nagy költség mellett, kétséges eredménnyel kecsegtetnek. Szerinte a közösségi közlekedés fejlesztése helyett az alacsony jövedelműek számára az autózást kell elérhetőbbé tenni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Hosszú, szinte prémium hangulatú, kupésított városi terepjárót hozott a KG Mobility az Actyon....
2025.01.28
A rendőrök elfogták azt az 51 éves devecseri férfit, aki Magyarországra szállította a járműveket. ..
2025.01.28
Nézze meg a videót! ..
2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....
2025.01.28
Minden eddiginél nagyobb, 9 milliárd font (4370 milliárd forint) értékű megrendelést kapott a Rolls....
2025.01.28
Balesetet szenvedett két kisteherautó az M3-as autópálya 160-as kilométerénél, a Budapest felé....