Opel
Ezt igazolja a több mint félmillió megrendelés, amely Európa-szerte a kategória egyik kedvencévé teszi. E sikertörténetet hivatott folytatni az Opel Mokka X, amelynek világpremierjéhez a 86. Genfi Autószalon (2016 március 3-13.) ad színpadot. A bestseller új kiadására karakteres megjelenés, kifinomult enteriőr és új infotainment-nemzedék jellemző – ez lesz a piacon az egyik legjobban kapcsolódó SUV. Ám még ez sem minden: nemcsak a röviddel ezelőtt megjelent 1,6 literes suttogó dízellel lesz kapható a Mokka X, hanem az új, 1.4-es, közvetlen befecskendezésű benzinessel is. A modern motorhoz hatfokozatú, nyomatékváltós automata, Start/Stop és adaptív összkerékhajtás társul.
Betyár egy autó!
A Mokkáról minden túlzás nélkül mondható, hogy az Opel közelmúltbeli nagy visszatérésének jelképe. Olyan vevőket szerzett a márkának, akik tudják értékelni a vagány forma és az értékhordozó design kombinációját. Nem titkolja terepes képességeit – ezentúl a típusjelzés X-betűje utal erre az Opel SUV- és crossover-modelljein. Az első a sorban az új Mokka X, amely félreérthetetlenül betyáros egy autó a testvértípusaihoz képest.
Újonnan tervezett külsejével erőteljes figurát mutat a Mokka X. Átdolgozott frontján főképp a szárny alakú hűtőmaszk és a ledes nappali menetfény kettős íve interpretálja az Opel új designfilozófiáját. A teljes orr-részt letisztult nagy értékhatást sugárzó fémfelületek határozzák meg; a Mokka X egy árnyalatnyival szélesebb, szolidabb és férfiasabb lett. Jól illik ehhez a – kívánságra szintén ledes – hátsó lámpa dupla íves motívuma. Az autó atletikus karakterét hangsúlyozza a precízen megformált oldalfelület is, az ajtók alsó felén egy izmos vonallal, amelyet az Opelre jellemző, hátrafelé emelkedő sarló emel ki még jobban. Friss karosszéria-színek, például az Amber Orange (borostyán narancs) vagy az Absolute Red (abszolút vörös) fokozzák a Mokka X birtoklásának vágyát.
Finoman nyúltak hozzá a tervezők a Mokka X belsejéhez is. Meghatározó elem az új Opel Astráéhoz hasonló műszerfal, amelynek vízszintesebb lett a tagolása. Letisztultabb és precízebb hatást kelt, harmonikusan simul bele az új infotainment-generáció hét- és nyolccolos érintőképernyője. Ugyanakkor egyszerűbb lett a kezelés, és még jobb a funkcionalitás: érintőfelületek tesznek fölöslegessé sok kapcsolót és szabályzót.
Új hatfokozatú automata, adaptív összkerékhajtással
Az új, 1,6 literes suttogó dízel (81 kW/110 LE és 100 kW/136 LE) bevezetését követően a benzines oldalon is bővült az Opel-SUV hajtóműkínálata. Az 1.4 Direct Injection Turbo, amely röviddel ezelőtt debütált az új Astrában, 112 kW/152 LE teljesítményű variánsként hajtja a Mokka X-et, hatfokozatú automatával, Start/Stoppal és adaptív összkerékhajtással kombinálva (fogyasztás és CO2-emisszió a kombinált ciklus szerint: 6,6 l/100 km, 154 g/km, ideiglenes adatok). Az elektromágneses lamellás tengelykapcsolókkal ellátott összkerékhajtás intelligens és hatékony: száraz úton kizárólag az első kerekek viszik át a teljesítményt, ezáltal csekély a fogyasztás, de ha úgy kívánja a helyzet, finoman és észrevehetetlenül munkát kapnak a hátsók is. A szabályozási tartomány a 100 százalékos fronthajtástól az 50:50 százalékig terjed, például vizes vagy havas úton.