drift

Íme a világ első öndriftelő autója

2022.04.13.

A drift nemes eszközével igyekezett olyan helyzeteket szimulálni a Toyota, amikor az autónk elveszti tapadását a közutakon.

Naná, hogy a Toyotától érkezett meg a világ első öndriftelő versenyautója, természetesen egy szénnéhúzott, agyonszélesített Supra személyében. Úgy tűnik, hogy a Toyota egy pillantra lazábbra engedte a gyeplőt, hogy valami menőre is használja eddig felgyülemlett tudását a Toyota Research Institute (TRI), azaz a japán gyáróriás házon belüli fejlesztő központja. Hiszen ki mástól is érkezne meg a világ első önmagától driftelő autója, ha nem attól az országtól, ahol a sportág és hobbi megszületett, ahol a drift úgy ívódott a kultúrába, mint hazánkban a Lada építés.

Habár egyszeri mókának tűnhet a Toyota öndriftelő projektje, igazából ahogy mindent, ezt is kőkomolyan veszik. Teljes biztonsági arzenáljukat felsorakoztatták a driftre épített Suprában, hogy minél többet tanulhassanak a tapadásvesztett állapotról, ami a hétköznapokban is könnyedén előfordulhat esős, havas vagy jeges utakon, de még akár szárazon is. Ilyenkor gyors beavatkozásra van szükség, és ha autóink megtanulják kezelni ezeket a helyzeteket, talán még nálunk is előbb korrigálhatnak, és akár megmenthetik az életünket.

A projektben egyébként résztvett a Stanfordi Egyetem Dinamikus Dizájn Laborja is, amely többek között a biztonsági rendszerek áthangolásában segített. Hiszen a drifthez ki kellett iktatni a biztonsági rendszerek minden korábbi limiterjét, és áthangolni őket a keresztben közlekedéshez. Munkájukhoz olyan szakértők segítségét kérték, mint a GReddy, vagy éppen a mára drift legendává érett Ken Gushi. A Toyota ki is emelte, hogy szeretne mindenkinek olyan szintű kontrollt biztosítani autója felett az utakon, amennyire Ken Gushi képes kezelni a sajátját.

Úgy tűnik, hogy a munka meghozta gyümölcsét, a kutatásra használt Supra driftautó ugyanis sikeresen végig driftelte a pályát, amin fénypóznákat használtak tájékozódási pontoknak. Komputerről kezelték és programozták a kormányzást, a gázt, a szekvenciális váltót, a fékeket, de még a kuplungot is. Tulajdonképpen egy parancssort kottázott végig az autó, ettől pedig még lenyűgözőbb a végeredmény. A TRI szerint a projekt temérdek adata segített nekik közelebb kerülni és megérteni az olyan szituációkat is, amik a közutakon veszélyesnek számítanak és nehezen szimulálhatóak. Persze igazából mind nagyon jól tudjuk, hogy csak azért kezdtek bele a projektbe, mert szörnyen menő egy önmagától driftelő Supra.

Persze mozgás közben érdemes megcsodálni az öndriftelő Suprát, ami a következő linken lehetséges: https://youtu.be/2MWib6bnnT8

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.22
A hónap tragikus híre, hogy motorozás közben életét vesztette egy fiatal kolumbiai motoros, aki....
2025.12.22
A MÁV-csoport idén is jelentős erőforrásokat fordított a vandalizmus, különösen a graffitis....
2025.12.22
Ha azt hittük volna, hogy Ken Block után nem képes stílusosabban megemlékezni 80-as évekbeli....
2025.12.22
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkötötte a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertes....
2025.12.22
Amikor egy döntés életeket ment meg, nem maradhat régiós kísérlet: Flandria példája után....
2025.12.22
Annak ellenére, hogy egy vásárlói réteg szeretné, ha kaphatók lennének ilyen csekély....
2025.12.22
Forgalomlassulásra lehet számítani a M3 bevezető  –Róbert Károly körút – Árpád híd – Szentendrei út....
2025.12.22
Átadták hétfőn az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti 34,3 kilométeres szakaszát....
2025.12.22
Mint minden klasszikusnak, a Peugeot 203-as családfájának is akadtak különös, egyedi ágai. Négy....
2025.12.22
Az Európai Unióban a jövőben jelentősen növelik az életciklusuk végére ért járművekből visszanyert....