postakocsi

Íme a postakocsik új generációja

2021.03.22.

360 fokos kamerával, holttérfigyelővel és vészfék rendszerrel érkezik az amerikai postakocsik új generációja, amit ismét egy harcászati cégcsoport tervez.

Emlékeznek a múltkori sztorimra Amerika ikonikus postakocsijáról, amit még a Grumann repülőgép gyár tervezett egy Chevrolet terepjáró alapjaira? Akkor még arról írtam a cikkben, hogy a 20 éve szolgáló postakocsiknak egyelőre nem döntöttek a leváltásáról, noha a tendert már kiírták rá. Hiába szánnak további 10 évet a jelenlegi LLV-knek, az utódra már jó előre felkészülnek, hiszen szeretnének egy legalább ennyire tartós igáslovat helyette. Nos, a kérdés előbb megválaszolódott, mint azt gondoltam.

Ugyanis a napokban bemutatták az amerikai postakocsik új generációját, ami még a United States Postal Service szerint is az eddigi legdrámaibb modernizálása lesz a flottájuknak. Érdekesség, hogy pályázatot ismét egy harcászati eszközök fejlesztésével foglalkozó cégcsoport nyerte az Oshkosh Defense személyében. Sőt, a névadás is meglehetősen hasonló. Míg a jelenlegi modell LLV neve is egy mozaikszó, ami a Long Life Vehicle-t takarja, addig az utód az NGDV nevet kapta, ami pedig a Next Generation Delivery Vehicle rövidítése.

Noha a sorozatgyártásra szánt verzióra még várni kell, néhány előzetes grafikát már mutattak az új postakocsiról. És hát nem egy szépség. Ahogy az elődje sem volt annak mondható. A funkcionalitás itt is előrébb került a szépségnél. Aránytalanul apró orr kialakítása mögött egy hatalmas szögletes dobozt hordoz, hogy maximalizálják a szállítási kapacitását. Szintén méretes lökhárítóira pedig azért volt szükség, hogy az elkövetkezendő éveket komolyabb sérülések nélkül megússzák a posta dolgozói, és persze az alap szerkezet.

Megmaradnak a tolóajtók, és javítanak a komforton is, többek között klímával. Illetve most először kapnak légzsákot, kipörgésgátlót és holttérfigyelőt a postakocsik. Mi több, automata vészfékező rendszert és 360 fokos kamerarendszert is beszerelhetnek, ami még a legtöbb civil autóban sem alapvetés. A szerződés szerint az elkövetkezendő 10 év során minimum 50 000, maximum 165 000 postakocsi tervezését vállalta az Oshkosh Defense.

Gondolhatnánk, hogy egy ennyire modern autó esetén egyértelmű, hogy nyitnak az elektromosság felé, viszont úgy tűnik, hogy Amerikában nem sietnek ennyire a kérdéssel. Annyit jelentettek be, hogy üzemanyag-takarékos belsőégésű motorral vagy villanymotorral is felszerelhetik – utóbbit akár utólag beépítve. Pontosabbat viszont nem közöltek. Ugyanakkor fokozatos bevezetésük a tervezettnél korábban, akár 2023-ban megtörténhet.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
A Mercedes Sprinter éppen a pálya közepén állt meg. ..
2025.01.28
A Nemzetgazdasági Minisztérium 2024-ben az új ügyvezető kinevezésével megkezdte a Debrecen....
2025.01.28
Hosszú, szinte prémium hangulatú, kupésított városi terepjárót hozott a KG Mobility az Actyon....
2025.01.28
A rendőrök elfogták azt az 51 éves devecseri férfit, aki Magyarországra szállította a járműveket. ..
2025.01.28
Nézze meg a videót! ..
2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....