Ez a cikk egy sorozat második része. Az első rész itt érhető el.
KIA (2021)
![](/sites/default/files/u2304/kia-new-logo.jpg)
A dél-koreai gyártó pár éve dolgozta át logóját, az egyszerűség jegyében. Sokan a cserét az egyik legellentmondásosabbnak tartják, ugyanis a
KIA elhagyta a sokáig használt piros színű oválisban kiírt nevet, helyette egy fekete K, I és A jelent meg. Bár a dizájn szerintem kifejezetten egyedi, azért ellentmondásos, mert sokan belekötöttek, hogy az I és A összefolyik, ezért nem KIA olvasható ki a betűkből, hanem KN.
Lamborghini (2024)
![](/sites/default/files/u2304/lamborghini-new-logo.jpg)
A
Lamborghini a legújabb gyártó, amelyik megváltoztatta a logóját. A dühöngő bikát formáló jelvény 1963-ban született meg és ez az új logón sem változik. Ami igen, azok a színek: az arany eltűnt, helyette egy valamivel fakóbb, bronz szín dominál a fekete mellett. A Lamborhini esetében az egyszerűség segíthet, ugyanis a bika formái kissé összefolytak a régi logón, az új viszont csak a kontúrokat hagyta meg, ezzel jobban kiemelve az állat formáját.
Lancia (2022)
![](/sites/default/files/u2304/lancia-new-logo.jpg)
Még létezik a
Lancia? Igen, az olasz márka még él és virul, éppen azon dolgozik, hogy újraélessze magát és ehhez mindent bevet, még egy új logót is. A Pu+Ra HPE nevű koncepcióautó egy éve debütált és ezen jelentkezett az új logó is, amelynek fő részeit meghagyták, de leegyszerűsítették és a cég szerint a cél az elektromos vonal erősítése.
Lotus (2019)
![](/sites/default/files/u2304/lotus-new-logo.jpg)
Hasonló a helyzet a brit Lotusszal is, amely 2019-ben tiszta lappal akart indulni és újra belevetni magát az autóiparba, ehhez új logót is társított. Az embléma a korábban használt logó egyszerűsített mása, a betűk egyenesen állnak görbített vonal helyett, nincs krómkarima, sőt az ezüst szín teljesen eltűnt, csak a fenyőzöld és a sárga maradt.
Mack (2014)
![](/sites/default/files/u2304/mack-trucks-new-logo-2014.jpg)
Az Európában és főképp Magyarországon nem annyira ismert Mack teherautókat gyárt és még a minimalista hullám előtt megváltoztatta bulldogos logóját egy valamivel visszafogottabb dizájnra. A kutya alakja 1992-ben jelent meg és a 2014-es új logón már csak a sziluettje látszik a korábbi, teljes alakos, téhatású kép helyett. Bár a Mack nem autógyártó, mégis helye van a listán, hiszen pontosan azt csinálta, amit azóta tucatnyi másik gyártó is: felismerte, hogy kevesebb szín és vonal is lehet ugyanannyira hatásos, mint a régi, háromdimenziós logók.
Maserati (2020)
![](/sites/default/files/u2304/maserati-new-logo.jpg)
Az olasz prémiummárka kisit fordítva dolgozta át új logóját, mint a többiek. A korábbi, egyenes betűtípust dőlt írásmód váltotta, miközben a háromágú villa megmaradt. A
Maserati egyébként 2015-ben is logót váltott, akkor elhagyta a korábbi kék színt és ovális karimát, amely körbefogta a betűket. A 2020-as átdolgozás pedig csak még inkább letisztította az embléma alakját.
Mini (2015)
![](/sites/default/files/u2304/mini-new-logo.jpg)
Következzen a márka, amelyhez az egész minimalista stílus kötődik. Nem, nem a név miatt, hanem mert a brit gyártó volt az első, amely teljesen elhagyta a térhatást és a króm színeket, és mindezt egy lapos, egyszerű, fekete-fehér dizájnná dolgozta át. A forma, a név, minden más megmaradt, a
Mini tervezői csupán azt vették észre, hogy nincs szükség már azokra az elemekre, amelyek a '90-es évek táján jelentek meg, amikor a háromdimenziós képdizájn felfutóban volt.
Nissan (2021)
![](/sites/default/files/u2304/nissan-new-logo.jpg)
A
Nissan korábbi logója pontosan tükrözi ezt az 1990-es évekbeli hangulatot, a domború körrel és a teljesen króm plecsnivel. Az új dizájn ennek szöges ellentéte. Nem csak színben és térben, de abban is, hogy a kör itt nem teljes, ami egyszerű dizéjnlépésnek tűnik, mégis teljesen más összképet ad a logónak. Hasonló a helyzet a Nissan szöveggel is, az új betűtípus sokkal futurisztikusabb, mint a korábbi.
Opel (2023)
![](/sites/default/files/u2304/opel-new-logo-2023.jpg)
A német gyártó logójáról hasonló dolgokat lehet elmondani, bár az eddigi embléma sem volt túlgondolt. Viszont ami érdekes az
Opelnél, az a középső villám szimbólum, amit sokkal jobban kihangsúlyoz az új logó. A cég 2028-ra teljesen elektromossá akar válni Európában, ehhez tizenöt EV-modellt tervez és a logó is ezt támasztja alá. Az első modellek, amelyek az új emblémát viselik, még 2024-ben megjelenhetnek.
Peugeot (2021)
![](/sites/default/files/u2304/peugeot-new-logo.jpg)
A
Peugeot nem minimalizálta a logóját, hanem teljesen átdolgozta. A régi, híres oroszlán eltűnt, persze nem teljesen, mivel az új logón is megjelenik az állat, de egy sokkal kidolgozattabb formában és csak a feje. A portrét egy pajzs alakú keret foglalja magába és a króm helyett fekete dominál. A dizájn egyszerre új, részletesebb és összességében mégis egyszerűbb, mint a korábban használt.
Porsche (2023)
![](/sites/default/files/u2304/porsche-new-logo.jpg)
A
német sportautó-márka gondolatmenete az "ami jól megy, ne bántsuk" elvét követhette, ugyanis a tavalyi logó átdolgozás nem sok újdonságot mutatott be, a két embléma majdhogynem ugyanolyan. A fő eltérés, amely talán az egyetlen, az a színekben mutatkozik, az új logó sokkal visszafogottabb árnyalatokat használ és ezzel éri el a professzionálisabb, komolyabb hatást.
Renault (2021)
![](/sites/default/files/u2304/renault-new-logo.jpg)
A
Renault meghagyta rombusz mintáját, de a trendi minimalizmus stílusában dolgozta át, amelybe belecsempészett némi játékot is. Az új logó nem is pontosan rombusz, hanem két, rombusz formát követő párhuzamos vonal, amelyek egymásba fonódnak.
Rolls-Royce (2020)
![](/sites/default/files/u2304/rolls-royce-new-logo.jpg)
A
brit gyártó is felült a minimalista-vonatra, elhagyta az embléma-vonalat és a szavak kiírását, helyette csak a két, jól ismert R betűt hagyta meg. Lényegében olyan, mintha a régi logóból kiemelték volna a két betűt és őket tették volna meg az új emblémává.
SEAT (2017)
![](/sites/default/files/u2304/seat-new-logo.jpg)
A Volkswagen alá tartozó spanyol márka elég korán elkapta az újradizájnolós hullámot és 2017-ben leegyszerűsítette korábbi piros betűs, krómszínű logóját. Meglepő módon az új embléma fekete, más nem is változott, a formák megmaradtak, még a betűtípus is. A
SEAT egyébként régóta küzködik az eladásokkal és egy kis vérfrissítés és fiatalosabb, modern jel is segíthet, hogy újra talpra tudjon állni.
Toyota (2020)
![](/sites/default/files/u2304/toyota-new-logo.jpg)
A
Toyota 2020-ban alakította át régóta meglévő logóját és semmi mást nem tett vele, csak krómszínűről feketére festette, ezzel elvette a térhatást. Végső soron tényleg ennyi a recept: két kattintással megoldható ez a dizájn és mégis sokkal frissebbnek és modernebbnek tűnik, mint a korábbi.
Volkswagen (2019)
![](/sites/default/files/u2304/volkswagen-new-logo.jpg)
A német gyártó híres kék alapú, körben álló betűit mindenki ismeri, hiszen népautó. Az embléma nem nagyon változott az 1940-es évek közepe óta, így a dizájnerek a 2019-es áttervezéskor meglepő módon nem váltottak feketére, hanem egy sötétebb kék árnyalatot választottak új logószínnek. Ezzel megmaradt a
Volkswagen-logó hagyományos színe, mégis sokkal újszerűbbé tette. Másik változtatás, hogy a W, amely alul helyezkedik el, a márka történetében először nem ér hozzá a kör karimájához.
Volvo (2021)
![](/sites/default/files/u2304/volvo-new-logo.jpg)
A
svéd autógyártó híres arról, hogy egyszerű, de nagyszerű dolgokat gyártson, miközben nem is kell reklámoznia magát annyira. Így történt ez a logó átdolgozásakor is, mivel a Volvo nem sok sajtóanyag kíséretében egyszer csak megjelenítette az új emblémát az autóin. A dizájn ugyanaz maradt, a színek változtak csak meg, valamint a kör vékonyabb lett, illetve a Volvo név már önmagában áll, nem pedig egy téglalapban.
Nyitókép és képek: motor1.com