logováltás

Íme az összes autómárka, amely az előző évtizedben logót cserélt 2.rész

2024.04.09.

Meglepően sok olyan autómárka van, amely módosított valamit logójának dizájnján.

Ez a cikk egy sorozat második része. Az első rész itt érhető el.

KIA (2021)

A dél-koreai gyártó pár éve dolgozta át logóját, az egyszerűség jegyében. Sokan a cserét az egyik legellentmondásosabbnak tartják, ugyanis a KIA elhagyta a sokáig használt piros színű oválisban kiírt nevet, helyette egy fekete K, I és A jelent meg. Bár a dizájn szerintem kifejezetten egyedi, azért ellentmondásos, mert sokan belekötöttek, hogy az I és A összefolyik, ezért nem KIA olvasható ki a betűkből, hanem KN.
 

Lamborghini (2024)

A Lamborghini a legújabb gyártó, amelyik megváltoztatta a logóját. A dühöngő bikát formáló jelvény 1963-ban született meg és ez az új logón sem változik. Ami igen, azok a színek: az arany eltűnt, helyette egy valamivel fakóbb, bronz szín dominál a fekete mellett. A Lamborhini esetében az egyszerűség segíthet, ugyanis a bika formái kissé összefolytak a régi logón, az új viszont csak a kontúrokat hagyta meg, ezzel jobban kiemelve az állat formáját.
 

Lancia (2022)

Még létezik a Lancia? Igen, az olasz márka még él és virul, éppen azon dolgozik, hogy újraélessze magát és ehhez mindent bevet, még egy új logót is. A Pu+Ra HPE nevű koncepcióautó egy éve debütált és ezen jelentkezett az új logó is, amelynek fő részeit meghagyták, de leegyszerűsítették és a cég szerint a cél az elektromos vonal erősítése.
 

Lotus (2019)

Hasonló a helyzet a brit Lotusszal is, amely 2019-ben tiszta lappal akart indulni és újra belevetni magát az autóiparba, ehhez új logót is társított. Az embléma a korábban használt logó egyszerűsített mása, a betűk egyenesen állnak görbített vonal helyett, nincs krómkarima, sőt az ezüst szín teljesen eltűnt, csak a fenyőzöld és a sárga maradt.
 

Mack (2014)

Az Európában és főképp Magyarországon nem annyira ismert Mack teherautókat gyárt és még a minimalista hullám előtt megváltoztatta bulldogos logóját egy valamivel visszafogottabb dizájnra. A kutya alakja 1992-ben jelent meg és a 2014-es új logón már csak a sziluettje látszik a korábbi, teljes alakos, téhatású kép helyett. Bár a Mack nem autógyártó, mégis helye van a listán, hiszen pontosan azt csinálta, amit azóta tucatnyi másik gyártó is: felismerte, hogy kevesebb szín és vonal is lehet ugyanannyira hatásos, mint a régi, háromdimenziós logók.

 

Maserati (2020)

Az olasz prémiummárka kisit fordítva dolgozta át új logóját, mint a többiek. A korábbi, egyenes betűtípust dőlt írásmód váltotta, miközben a háromágú villa megmaradt. A Maserati egyébként 2015-ben is logót váltott, akkor elhagyta a korábbi kék színt és ovális karimát, amely körbefogta a betűket. A 2020-as átdolgozás pedig csak még inkább letisztította az embléma alakját.
 

Mini (2015)

Következzen a márka, amelyhez az egész minimalista stílus kötődik. Nem, nem a név miatt, hanem mert a brit gyártó volt az első, amely teljesen elhagyta a térhatást és a króm színeket, és mindezt egy lapos, egyszerű, fekete-fehér dizájnná dolgozta át. A forma, a név, minden más megmaradt, a Mini tervezői csupán azt vették észre, hogy nincs szükség már azokra az elemekre, amelyek a '90-es évek táján jelentek meg, amikor a háromdimenziós képdizájn felfutóban volt.
 

Nissan (2021)

A Nissan korábbi logója pontosan tükrözi ezt az 1990-es évekbeli hangulatot, a domború körrel és a teljesen króm plecsnivel. Az új dizájn ennek szöges ellentéte. Nem csak színben és térben, de abban is, hogy a kör itt nem teljes, ami egyszerű dizéjnlépésnek tűnik, mégis teljesen más összképet ad a logónak. Hasonló a helyzet a Nissan szöveggel is, az új betűtípus sokkal futurisztikusabb, mint a korábbi.
 

Opel (2023)

A német gyártó logójáról hasonló dolgokat lehet elmondani, bár az eddigi embléma sem volt túlgondolt. Viszont ami érdekes az Opelnél, az a középső villám szimbólum, amit sokkal jobban kihangsúlyoz az új logó. A cég 2028-ra teljesen elektromossá akar válni Európában, ehhez tizenöt EV-modellt tervez és a logó is ezt támasztja alá. Az első modellek, amelyek az új emblémát viselik, még 2024-ben megjelenhetnek.
 

Peugeot (2021)

A Peugeot nem minimalizálta a logóját, hanem teljesen átdolgozta. A régi, híres oroszlán eltűnt, persze nem teljesen, mivel az új logón is megjelenik az állat, de egy sokkal kidolgozattabb formában és csak a feje. A portrét egy pajzs alakú keret foglalja magába és a króm helyett fekete dominál. A dizájn egyszerre új, részletesebb és összességében mégis egyszerűbb, mint a korábban használt.
 

Porsche (2023)

A német sportautó-márka gondolatmenete az "ami jól megy, ne bántsuk" elvét követhette, ugyanis a tavalyi logó átdolgozás nem sok újdonságot mutatott be, a két embléma majdhogynem ugyanolyan. A fő eltérés, amely talán az egyetlen, az a színekben mutatkozik, az új logó sokkal visszafogottabb árnyalatokat használ és ezzel éri el a professzionálisabb, komolyabb hatást.
 

Renault (2021)

A Renault meghagyta rombusz mintáját, de a trendi minimalizmus stílusában dolgozta át, amelybe belecsempészett némi játékot is. Az új logó nem is pontosan rombusz, hanem két, rombusz formát követő párhuzamos vonal, amelyek egymásba fonódnak.
 

Rolls-Royce (2020)

A brit gyártó is felült a minimalista-vonatra, elhagyta az embléma-vonalat és a szavak kiírását, helyette csak a két, jól ismert R betűt hagyta meg. Lényegében olyan, mintha a régi logóból kiemelték volna a két betűt és őket tették volna meg az új emblémává.
 

SEAT (2017)

A Volkswagen alá tartozó spanyol márka elég korán elkapta az újradizájnolós hullámot és 2017-ben leegyszerűsítette korábbi piros betűs, krómszínű logóját. Meglepő módon az új embléma fekete, más nem is változott, a formák megmaradtak, még a betűtípus is. A SEAT egyébként régóta küzködik az eladásokkal és egy kis vérfrissítés és fiatalosabb, modern jel is segíthet, hogy újra talpra tudjon állni.
 

Toyota (2020)

A Toyota 2020-ban alakította át régóta meglévő logóját és semmi mást nem tett vele, csak krómszínűről feketére festette, ezzel elvette a térhatást. Végső soron tényleg ennyi a recept: két kattintással megoldható ez a dizájn és mégis sokkal frissebbnek és modernebbnek tűnik, mint a korábbi.
 

Volkswagen (2019)

A német gyártó híres kék alapú, körben álló betűit mindenki ismeri, hiszen népautó. Az embléma nem nagyon változott az 1940-es évek közepe óta, így a dizájnerek a 2019-es áttervezéskor meglepő módon nem váltottak feketére, hanem egy sötétebb kék árnyalatot választottak új logószínnek. Ezzel megmaradt a Volkswagen-logó hagyományos színe, mégis sokkal újszerűbbé tette. Másik változtatás, hogy a W, amely alul helyezkedik el, a márka történetében először nem ér hozzá a kör karimájához.
 

Volvo (2021)

A svéd autógyártó híres arról, hogy egyszerű, de nagyszerű dolgokat gyártson, miközben nem is kell reklámoznia magát annyira. Így történt ez a logó átdolgozásakor is, mivel a Volvo nem sok sajtóanyag kíséretében egyszer csak megjelenítette az új emblémát az autóin. A dizájn ugyanaz maradt, a színek változtak csak meg, valamint a kör vékonyabb lett, illetve a Volvo név már önmagában áll, nem pedig egy téglalapban.
 
Nyitókép és képek: motor1.com
Forrás: 
Motor1.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.07
A Budapesti Rendőr-főkapitányság munkatársai 99 gyorshajtót mértek be január ötödik hetében. ..
2025.02.06
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.02.06
A Volkswagen új hatékonysági mérföldkövet ért el Dél-Olaszországban, a nardói pályán: egy....
2025.02.06
Orvosi incidens történt a Lufthansa Boeing 747-8 típusú repülőgépén – írja a Bild.   ..
2025.02.06
Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A....
2025.02.06
A Revuelto, az Urus SE és a Temerario díjakat kap a dizájnért, a teljesítményért és a vezetési....
2025.02.06
Lezárják a hétvégén a Lánchidat, valamint a pesti alsó rakpart Eötvös tér és a Jászai Mari tér....
2025.02.06
A tavalyi évben világszinten, Európában és Magyarországon is rekordértékesítéseket elérő Lexus a....
2025.02.06
Könnyű páncélvédettségű terepjáró bázisjárműre fejlesztett autonóm és távirányítási funkciókat a....
2025.02.06
Marihuána tartalmú elektromos dohányterméket, csaknem 1500 doboz magyar zárjegy nélküli cigarettát....