orosz autóipar
A három üléssoros autók rendkívül népszerűvé váltak Oroszországban. Ilyen modellt azonban csak egyetlent találni Putyin országában: ez pedig a kínai Chery Exeed. Ez adta a tervezőknek az ötletet, hogy felvázoljanak egy új, hazai gyártásra alkalmas SUV modellt, mégpedig a teherautóiról elhíresült ZIL márka logójával.
A Lihacsov Autógyárat, rövidítve ZiL (Zavod imenyi Lihacsova) 1916-ban alapították Moszkvai Gépkocsi Társaság (AMO) néven. 1931-ben átnevezték 2. sz. Sztálin Autógyár (ZiSZ) névre, majd 1956-ban egykori igazgatójáról, Ivan Lihacsovról nevezték el. Elsősorban polgári és katonai célú teherautókat, speciális berendezésekkel ellátott járműveket, valamint mikrobuszokat gyárt. Napjainkban a cégnév hivatalos rövidítése AMO ZiL. A cég Moszkva önkormányzatának tulajdonában van.
Az Oroszországgal szembeni gazdasági szankciók drámai következménye - ezen belül is a külföldi alkatrészek hiánya – sarkallta a naavtotrasse.ru portál tervezőit, hogy kitaláljanak egy hazai gyártású, három üléssoros SUV-ot, melynek a ZIL "Kedracs" fantázianevet adták. Elképzeléseik szerint az autó olyan modellek riválisává válhatna az orosz piacon, mint a KiA Sorento és a Hyundai Santa Fe. A tanulmányautó a SAIC konszern Maxus D90 SUV-jának platformján alapul.
A jármű külső megjelenésében meghatározóak a vízszintes krómcsíkok és a nagy méretű hűtőrács. Motornak egy 2,0 literes, 215 LE-s dízelt választottak a tervezők. De alternatívaként felkínálnak egy ugyanilyen térfogatú, 224 lóerős benzinmotort is. A sebességváltó lehet "mechanika" vagy automata.
A SUV-tanulmányautó hossza eléri az 5005 mm-t, a tengelyek közötti távolság pedig 2950 mm. Kínában a Maxus D90 rubelben átszámítva 2,43 millióba kerül. Ezért a tervezők a ZIL "Kedracs" árát 2,8 millióban limitálnák.
Azonban kétszer alá kell húzni: csupán hazafiúi ötletelésről van szó, gyakorlatilag nincs esély arra, hogy ez az autó futószalagra kerüljön.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!