Rail Cargo Hungaria
A tájékoztatás szerint a 6300 kocsiból álló flottából eddig 1300 járművön végezték el az átalakítást, továbbá 700 teherkocsi beszerzésénél a társaság eleve az új technológia alkalmazását követelte meg a beszállítótól.
Az Európai Bizottság határozata szerint 2024 végétől a fő árufuvarozási vasútvonalakon kizárólag csendes vagonok haladhatnak át. A hangos szerelvények közlekedési tilalmát Svájcban már idén januárban bevezették, Németországban pedig december közepétől írják elő - írják a közleményben.
Kiemelték, a fejlesztés lehetővé teszi, hogy továbbra is teljesíteni tudjanak minden vasúti árufuvar feladatot Németország irányába, ahol december 15-től más fékekkel felszerelt teherkocsikkal - meghatározott kivételektől eltekintve - már nem használható a vasúti pálya.
A Rail Cargo Hungaria hangsúlyozza, számukra a fékrendszerek cseréje kiemelten fontos, mivel forgalmuk 80 százaléka nemzetközi fuvar.
A korszerűsítés magas költségei miatt a Rail Cargo Hungaria az ÖBB osztrák vasúttal pályázott az EU CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatására, és együtt 1,5 millió euró értékű hozzájárulást nyertek el. A Rail Cargo Hungaria ezt saját forrásból további 4,3 millió euróval egészíti ki, és 2023 végéig befejezi vagonparkjában a féktuskók cseréjét - tájékoztatott a vasúttársaság.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!