autóteszt

Ilyen volt vezetni a vadonatúj Hyundai Tucson hybridet

2021.03.24.

A Hyundai negyedik generációs modellje, a Tucson több mint egy kompakt SUV, és többet nyújt, mint a hybrid vezetés élménye. A látványos formatervezésű, legmodernebb technológiával felszerelt, villamosított hajtásláncú autó méltán tarthat számot a prémium megnevezésre, ám ára a felsőkategóriás szegmens képviselőinél jóval kedvezőbb.  Engem mégsem ez nyűgözött le, hanem az, hogy mennyire jó, biztonságos és kényelmes volt vezetni az autót, nőként is.

 

Technikai paraméterek

Részletes műszaki leírásba nem bocsátkoznék, azokat a gyártó honlapján ugyanis bárki megtalálja. Inkább olyan dolgokra térnék ki, amelyek elsőre nem olyan szembetűnőek, ám a gyakorlatban gyorsan megmutatkoznak. Mint például az, hogy az új Tucson meglehetősen nagy és széles autó lett. Konkrétan nem fértem be a két csíkkal felfestett parkolóhelyemre úgy, hogy ki tudtam volna szállni belőle anélkül, hogy a szomszéd autó oldalát ne zúzzam le az ajtóval. A 4,5m hosszú autóhoz 1,865m szélesség és két tonna tömeg társul, ám a robosztus méretei ellenére a Tucson meglehetősen fürge.

 

Ennek oka az új 1,6 literes T-GDi Smartstream benzinmotorban, valamint a lítium akkumulátor által táplát 44,2 kW teljesítményű villanymotorban keresendő. Ez a megoldás egyszerre szabályozza a motor teljesítményét és üzemanyag-fogyasztását, miközben a környezetet kímélő, ámde dinamikus vezetési élményt tesz lehetővé. A hatfokozatú sebességváltó elektronikusan vezérelt, amelyet egyszerűen, a fokozat gombok megnyomásával tudunk szabályozni, míg a billenőkapcsolóval Eco és Sport fokozat közül választhatunk.  A Hyundai Tucson hybrid fogyasztása kombinált útviszonyok között 6,5 liter körül alakul, egy tank benzinnel 700 km feletti táv tehető meg.

Formavilág

Kinézetét tekintve az új Tucson sokkal dizájnosabb, mint amit az ember egy praktikus, családi SUV-tól várna. Az első dolog, ami szembeötlő, az az elején lévő hatalmas, geometrikus mintázatú hűtőrács, amely mögött a LED-es lámpatestek rejlenek. A fények szinte egybeolvadnak a ráccsal és csak felkapcsoláskor villan fel a fényük. A parametrikus világítási megoldás az autó hátán is folytatódik. Az éles sarkok, a tükröktől egészen a C-oszlopig húzódó krómvonallal együtt igazán vagány és sportos külsőt kölcsönöz a Hyundai új modelljének.

Belső tér

Az új Tucson belső terét a futurisztikussal ötvözött elegancia jellemzi. Az ülések nagyon puhák, és számomra az otthoni kedvenc fotelben való üldögélés érzését keltették. Az első ülések az oldalsó kallantyúk segítségével előre-hátra, valamint le és fel dönthetőek, míg a vezetőülésnél a deréktámaszt is be tudjuk állítani. A digitális élményről egy 10,25” érintőképernyő és középkonzoli kezelőfelület gondoskodik, amellyel az autó navigációs, infotainment, valamint fűtési, klimatizálási funkcióit tudjuk szabályozni. A kényelemről a hátsó sorban ülőknek sem kell lemondaniuk, van elég lábtér egy magasabb ember számára is. 

 

Az autó nagyságát a tágas csomagtartó is jelzi, amely alaphelyzetben 620 literes és több, rejtett rekesszel is rendelkezik. A belső pakolótér az üléseket lehajtva 1799 literre növelhető, amellyel a Tucson nemcsak a nyaraláshoz lehet ideális családi választás, hanem nagyobb, lapraszerelt bútorok is könnyedén szállíthatók vele.

 

Praktikus megoldások

Bár manapság nem számít már extra funkciónak, de a kormányfűtés hűvösebb reggeleken különösen jól esett, csakúgy mint a hátsó üléseken lévőknek a leghajtható kartámaszba beépített pohártartó. Okos megoldás az apró dolgok, úgy mint kulcs, tárca elhelyezésére a sebváltó alatt kialakított „rejtett” zseb, de a hátsó ablakokba beépített napellenző is különösen jó szolgálatot tesz, ha fényvédelemre van szükség, mondjuk a gyerekek részére. A Tucsonban vezeték nélküli telefontöltés mellett elől és hátul is több USB kimenet van, amelyek teljesítménye 5-ről 15W-ra nőtt.

Biztonságos vezetés élménye

Alapjáraton is szeretem a SUV-okat, mert magasan ülök bennük és jól kilátok a kormány mögül. A Tucsonban jó pár vezetéstámogató rendszer is van, amelyek a biztonságos vezetés érzését tovább fokozzák. Az, hogy a tolatókamera nemcsak a valóságot mutatja az autó mögött, hanem felülnézeti helyzetben is segíti a parkolást, nem olyan extra. Azonban a tükrökbe beépített forgalomfigyelő kamera, amely sávváltáskor (indexelés) lép működésbe, különösen hasznos volt, csakúgy mint a műszerfalon az előttem álló autó elindulására figyelmeztető jelzés. Az aktív holttérfigyelő kameráról, sávkövető funkcióról és távolsági fényszóróasszisztensről már nem is beszélve. Hiába, a nagy testvér a Tucsonban tényleg mindenre figyel.

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....
2024.04.15
Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal....
2024.04.15
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az....
2024.04.15
Európai tervezés, törökországi gyártás, japán hagyományok - ezek a sarokpontjai a Mitsubishi Colt....
2024.04.15
Múlt és jelen egyhelyen mindig izgalmas egyveleget mutat, nem véletlen, hogy az Akkor és Most Jármű....