Genfi Autószalon
A Skoda ki akar törni a tágas, praktikus, kedvező árú, de unalmas autók gyártójának a szerepéből, ezért egy olyan négyajtós kupé bemutatását tervezik, amely az Octavia és a Superb közötti űrt töltené be 2016-tól. A tavaly 920,8 ezer autót gyártó cseh cég azt reméli az újdonságtól, hogy segítségével új ügyfeleket szerezhet magának, és átlépheti az évi egymilliós eladási küszöböt.
A képeken látható, a Genfi Autószalonra készített VisionC tanulmány a moduláris MQB padlólemezre épül, ugyanarra, amelyre az Octavia és a Volkswagen Golf is. A négyajtós kupé alakja valószínűleg már nem sokat változik a sorozatgyártásig, de a részletek, így a lámpák, valamint az orr-és farrész még módosulhat. Arra azért nyugodtan számítani lehet, hogy a lámpákban látható háromszög motívum és a krómozott hűtőmaszk idővel a többi Skodán, esetleg már az ősszel érkező új Fabián is megjelenik majd. A VisionC hossza 4,7, szélessége 1,82 méter, így a Skoda szerint több mint elegendő helyet biztosít négy felnőttnek és a csomagjaiknak.
A tanulmányautó orrában egy 1,4-es, 110 lóerős turbómotor dolgozik, amely benzinnel és földgázzal is képes menni. Utóbbival mindössze 3,9 liternek felel meg az átlagfogyasztása, a szén-dioxid kibocsátása pedig csak 91 g/km.
Természetesen a két év múlva érkező szériaautó az Octaviából sokféle más turbómotorral is rendelhető lesz 1,4-től 2,0 literes lökettérfogatig, akár összkerékhajtással is. A VisionC-ből készülhet majd minden idők legerősebb RS Skodája, amely a Seat Leon Cupra kétliteres, 280 lóerős motorját kaphatja meg.