ICDP
A vezető hely fenntartása úgy tűnik olyan megoldásokat kíván, amik elsőre nem tűnnek teljesen logikusnak. A német állam egyszerre próbálja támogatni az autóipari vállalatokat és közben rákényszeríteni őket az általa helyesnek látott fejlődési irányba való fejlődésre. Ennek elsődleges jele, hogy bár az autógyártók komoly pénzügyi problémákkal szembesültek, a hagyományos és általában nyereségesebben értékesíthető autókra nem jutott állami forrás.
Sokan bírálták és bírálják a mai napig a német szövetségi államot, mert a járvány kapcsán elindított támogatási rendszer csak az alternatív meghajtású autók vásárlását támogatja. Az elektromos autók után járó támogatást ugyanakkor megduplázták, így a gyártók által biztosított jellemzően 3.000 eurót kitevő támogatás mellé az állam további 6.000 euróval segíti a vásárlást, amennyiben az autó ára 40.000 euró alatt van.
De nem csak úgy támogatja az állam az elektromos és hibrid autók terjedését, hogy beszáll a vételárukba. A másik irányból is támadnak, ugyanis 2021-től átállnak szén-dioxid kibocsátás alapú adózásra. A bűvös szám az Európai Unió szabályozása miatt már jól ismert 95 gramm/kilométer lesz, efelett lépcsősen emelkedik az autó regisztrációja után fizetendő adó, ami még drágábbá teheti az oly népszerű csúcsmodelleket.
Az igazság azonban az, hogy a 95 gramm/kilométeres szén-dioxid kibocsátás hagyományos belső égésű motorral szerelt autók esetében is előfordul, így kétséges, hogy ez segítene az elektromos autók terjedésében. Utóbbiak továbbra is nagyon drágák, így ha valaki elsősorban a pénzügyi oldalt tartja szem előtt az autóvásárlás során, jó eséllyel inkább egy kisebb teljesítményű benzines autót fog választani, mint egy drága elektromosat.
Az állam emelett jelentősen felgyorsította az 5G hálózat terjedését, ami igen fontos az autóipar számára. Mára valósággá vált az autók utólagos, gombnyomásra történő fejlesztése, vagyis olyan extra opciókat tudunk néhány gombnyomással az autóba varázsolni, amelyek eredetileg nem voltak benne. Ehhez ugyanakkor egyelőre sok idő kell, az 5G viszont segít ebben, hogy az opció letöltése és telepítése valóban csak néhány percet vegyen igénybe.
Szintén nem elhanyagolgató, hogy a kormányjelentősen megemelte a kutatás-fejlesztésre adott támogatásainak összegét. Ennek egyik fő területe az autóipar számára az akkumulátorok fejlesztése, vagyis úgy tűnik, a németek még nem adták fel az akkumulátorok piacát a Tesla és más ázsiai gyártókkal szembeni vereséget elismerve.
Szintén gyorsítják az elektromos töltőhálózat fejlesztését, ami segítheti az elektromos autók terjedését, mert az infrastruktúra megléte előfeltétele az alternatív meghajtások népszerűsítésének.
A probléma csak ott van, hogy egyelőre nincs valóban jelentős kereslet ezen modellek iránt. A valódi irányváltásra a vásárlók részéről kellene tényleges és jelentős igénynek létrejönnie, olyan keresletnek, amit nem állami beavatkozás generál. Persze talán ha a feltételek adottak lesznek, a természetes kereslet is kialakul. Néhány év és megtudjuk.