Ferrari

Ígéretes bukással rajtolt, de merre tart a Ferrari?

2022.04.23.

Fejjel rohan a falnak a legendás paripa és a vörös istálló, melynek növekedése és darabszáma akár a márka exkluzivitását veszélyezteti? Az is kérdés, hogy imázsa kibírja-e az elektromos terepjárót...

„A versenyautók nem szépek és nem is csúnyák. Akkor válnak széppé, amikor nyernek.” A mondás Enzo Ferraritól származik, a róla elnevezett autó idén hetvenöt éves, minden legyártott darabja méregdrága és jó befektetés, mert újkori árának sokszorosát éri, autói keresettek az aukciókon, még roncsként is. Nagy kérdés, hogy mit hoz termelésének mennyiségi robbanása.

MInden korszakában legendává vált        Forrás: Ferrari

Önök kérték

A klasszikus műfaj művelője napjainkban ott tart, hogy az évi néhány száz benzines sportkocsi helyett hibrideket gyárt, sőt hamarosan piacra dobja első elektromos hajtású és SUV modelljét. Mert ezt igénylik a vevők, márpedig az üzleti terv fontosabb a hagyományos imázs megőrzésénél. Erre utalnak a számok is: a korai időszak limitált szériái után 2021-ben a Ferrari 11 155 autót értékesített, ami 22 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Ennél is nagyobb mértékben ugrott meg nyeresége: a vállalat korrigált kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredménye 1,53 milliárd euró volt, ami 34 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit, a korrigált 35,9 százalékos EBITDA-ráta pedig rekord. A növekedés még a világjárvány előtti eredményt is meghaladja tíz százalékkal.

A padlógáz sem elég

És egyre keményebben nyomják a gázt, mert ahogy Benedetto Vigna, a Ferrari új vezérigazgatója fogalmazott, eddigi megrendeléseiket is legkorábban csak 2023-ban tudják teljesíteni. Az eredmény ismertetésekor még nem kalkulált az ukrajnai háborúval, a márka új programját majd júniusban ismerteti. A félvezetőiparban több mint két évtizedes tapasztalattal rendelkező Vigna tavaly szeptemberben vette át a Ferrari irányítását, jelezve, hogy a márka is elektrifikálódik.

Tavaly még a nyolchengeres benzinesek, vagyis az F8, a Roma és a hibrid SF90 Stradale húzta a márka éladásait, miközben csökkentek a tizenkét-hengeres típusok kiszállításai.

Húzómodell a piacon az SF90 Stradale             Forrás: Ferrari

Lesz EV is

Az ilyen ikonok kivezetése mellett hatalmas szentségtörésnek számít, hogy a modellpalettán megjelenik az első SUV! Az idei kínálatban már három hibrid modell is szerepel, a legújabb a 296 GTB, három év múlva pedig jön az első teljesen elektromos Ferrari.

Erőre kapott a ringeken is

Az egyetlen csapat, mely az első versenytől, vagyis 1950-től rajthoz állt minden Forma 1-es szezonban és annak ellenére, hogy utoljára 2007-ben végzett az élen, még így is a sportág történetének legsikeresebb csapata: napjainkig 16 konstruktőri és 15 egyéni világbajnoki címet szerzett. Az idei rajtja jól sikerült és fiatal pilótapárosa is reményt ad egy újabb világbajnoki címre.

F1-es autók a márka múzeumában         Forrás: Ferrari

Kerül amibe kerül!

A versenyautókat gyártó Scuderia Ferrarit 1929. november 16-án alapította Enzo Ferrari, az első Ferrari márkájú közúti sportkocsi 1947. március 12-én gördült ki a Maranello-i műhely kapuján. Vagyis idén ünnepelte 75-ik születésnapját az első utcai modell, mely ma is az álmok megvalósításának filozófiájában készül, vagyis igazi „kerül amibe kerül” autó.

Pilótaként szállt be

Enzo Ferrari az Alfa Romeo versenyzőjeként kezdte pályafutását, majd megalapította az Auto Avio Contruzioni céget, mert távozása után négy évig nem használhatta márkaként saját nevét. 1943-ban Ferrari Modenából Maranellóba, ám üzemét lebombázták, az újjáépítéskor pedig már nem csak versenyistállót, hanem komolya autógyárat építettek.

Az első termék, a 125 S típus 1,5 literes, 120 lóerős, V12-es motorját Gioacchino Colombo tervezte, fejlesztésében közreműködött Giuseppe Busso és Luigi Bazzi. Alig két hónappal az első teszt után az autó rajthoz állt a Piacenza versenypályán Franco Cortese pilótával, ám az üzemanyag-szivattyú hibája miatt ki kellett állnia. A verseny után csak annyit mondott Enzo Ferrari, hogy ez egy „ígéretes bukás” volt, majd a következő négy hónapban 13 futamból hatot megnyert, köztük a Római Grand Prix-t.

Tartós konstrukció

A legendás csapat első közös alkotását, a 125 S típust másfél literes, OHC-vezérlésű, három dupla Weber karburátoros, 118 lóerős V12-motor hajtotta, akár 200 km/h tempóval. A konstrukciót igazolta, hogy kisebb változtatásokkal másfél évtizeden át gyártották.

Az elsőt nyitott karosszériába épített 650 kilós Tipo 125 Sport modellből csak kettő készült.

Enzo Ferrari pilótként a legendás Targa Florio versenyen, 1920-ban  Forrás: Ferrari

Pontatlan születésnap

Enzo Ferrari legendás márkát alapított, krónikája tele van sikerekkel, pedig élete homályosan indult, mert még születésnapja sem biztos. Enzo Anselmo Ferrari hivatalosan 1898. február 18-án született Modena külvárosában, ám a nagy havazás miatt édesapja csak két nappal később gyalogolt be a városházára, és jelentette be fia születését, ami akkoriban egyáltalán nem volt ritka eset.

Ami biztos, hogy birodalmat alkotott, napjaikban a Ferrari az egyetlen versenycsapat, melynek egy helyen van saját motorokat használó utcai autógyára, szélcsatornája, tesztpályája, benzinkútja, logisztikai központja, kápolnája és olyan versenyrészlege, ahol a kabintól kezdve a komplett hajtásláncig minden elkészül.

A márka maranellói központja       Forrás: Ferrari

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....