Herczig Norbert

Idén egy ERC futammal többre kell készülniük Herczigéknek

2019.03.02.

Indul a teszt, a MOL Racing Team párosa a rali Európa-bajnoki rajt előtt kétszer is edz az új Polo R5-össel. Itt volt már az ideje, hiányzott a benzingőz.

“Hát úgy, hogy viszket a talpunk, és remeg mindenünk, hogy végre újra beülhessünk a VW Polóba” - válaszolta Herczig Norbi a MOL-csapat kérdésére, hogy vészelték át a versenymentes időszakot.

“Pont valamelyik nap beszéltük Ramónnal, hogy már tényleg alig tudjuk türtőztetni magunkat, és ahogy közeledik az első éles teszt időpontja, úgy kap el minket egyre inkább a harci láz" - magyarázta a MOL Racing Team pilótája.

Még a nagyszerűen sikerült, hatodik helyen zárt Európa-bajnoki szezon végén beszélgettünk Norbival, és felvetettük neki, hogy most aztán kipihenheti magát márciusig. A négyszeres abszolút magyar bajnok pilóta épphogy ki nem nevetett minket, mikor közölte, ez az év legmelósabb része számukra, hiszen a versenyidőszakon kívül kell mindent megszervezni, letárgyalni, hogy a szezon alatt tényleg csak a versenyzéssel kelljen foglalkozni.

“Nagyon sűrű hónapok állnak mögöttünk, de örömmel jelenthetem, minden a legnagyobb rendben van, sikerült összeraknunk a hátteret a 2019-es szezonhoz. A meglévő támogatókkal és partnerekkel meghosszabbítottuk együttműködésünket, és sikerült új támogatókat is magunk mellé állítani, így rendezett háttérrel várjuk az idény rajtját” - mondta elégedett mosollyal Norbi.

“Örömhírem is van: olyan jól sikerültek a tárgyalások így az idei évben eggyel több ERC-futamon fogunk tudni rajthoz állni. Tavaly hat versenyen indultunk, idén hétszer is lehetőségünk lesz versenyezni, azaz csak egy versenyt fogunk kidobni”- mondta Norbi, aki azt is elárulta, hogy a tavaly is kihagyott (igaz, akkor a Veszprém-rali miatt) Rally di Roma marad ki a MOL Racing Team párosának.

“Ez a leglogikusabb döntés minden szempontból. Egyrészt mivel tavaly is kimaradt, így ott nincs pályaismeretünk, nagy repülés lenne az ismeretlenbe az egész. Másrészt úgy látjuk, az új autónk minden burkolaton kiváló, de murván jönnek ki igazán az erősségei, ezért inkább egy aszfaltos versenyt mínuszolunk.”

“Tavaly Róma a Veszprém-rali miatt maradt ki, a támogatók ugyanis azt kérték, egy hazai versenyen álljunk rajthoz. Ez idén is így lesz, ám emiatt nem kell versenyt kihagynunk, mert Nyíregyháza bekerült az ERC versenynaptárába, ami óriási öröm és büszkeség számunkra.Mondanom sem kell, borzasztóan várjuk, hogy magyar közönség előtt versenyezzünk, hiszen tavaly a Magyarországhoz legközelebbi helyszínen, a cseh Barum Rallyn is óriási magyar tábor jött össze. Szívmelengető volt”- idézte fel az egyébként nem túlságosan jól sikerült versenyt Norbi.

“Legalább kétszer szerettünk volna a holtszezonban tesztelni az új VW Polo GTi R5-tel, és ez úgy néz ki, sikerül is, hiszen jövő hét szerdától Magyarországon megyünk egy hosszú tesztet, aztán az Azori-szigeteki szezonrajt helyszínén is fogunk tudni tesztelni egyet. Ez így már nem hangzik rosszul.”

Norbi elmondta, már a magyarországi teszten közel egy teljes versenytávnyi tesztelésre lesz lehetőség, ehhez jön majd hozzá az első futam helyszínén esedékes teszt , ám ez nem jelenti azt, hogy máris tegeznék az új versenyautót.

“Nagyon fontos tesztek állnak előttünk, biztos vagyok benne, hogy jobban megismerjük majd az autót, de hogy ennyitől máris megtanulnánk kiautózni, ami benne van, az nem valószínű."Ehhez éles versenykilométerek is kellenek, rá kell érezni egymásra az autóval, ismerni kell a határait, és bár nem kétséges, hogy sokat fognak segíteni a tesztek de, az biztos, hogy az első versenyek még az ismerkedés jegyében telnek majd. Egyet ígérhetek: gyorsabbak leszünk, mint tavaly” - tette hozzá eltökélten Norbi.

A ralibajnok elmondta, számára egyelőre nem is az a kérdés, hogy mennyivel lesznek gyorsabbak a VW Polóval, vagy hogy mennyire lesz más ezzel az autóval versenyezni, mint a Fabiával.

“Arra vagyok kíváncsi, hogy a tavaly megszerzett pályarutint, a kész itinereket, illetve az egész versenyt illető jártasságunkat hogyan tudjuk gyakorlatba ültetni”- magyarázta Norbi.

Igyekeztünk okosan felépíteni az ERC-kalandot, tavaly mindig azt tartottuk szem előtt, hogy célba érjünk, rutint szerezzünk, és legyen saját itinerünk a pályákról. Az, hogy ennek ellenére értünk el jó eredményeket, csak hab volt a tortán."De a tavalyi szezon értékét majd az idei adja meg: ha jól sikerült átültetnünk a tapasztalatokat, és én nagyon hiszek benne, hogy sikerülni fog, akkor majd beszélhetünk az eredményekről is.”

“Senki nem fogalmazott meg velünk szemben semmiféle eredményekben kifejezhető elvárást, mi azonban magunkkal szemben igen: a dobogón akarunk végezni az év végén” - tette hozzá eltökélten a MOL Racing Team pilótája. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..
2024.04.28
A 45. évfordulót nosztalgiajáratokkal, az alkalomra készült emlékjeggyel és virtuális kiállítással....
2024.04.28
Újra járják az országot a Google autói, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában bemutatjuk,....
2024.04.28
A legkisebb Mercedesszel is lehet nagy galibát okozni. ..
2024.04.28
A BBC és az Auto, Motor und Sport szaklap értesülései szerint távozni készül a Forma-1-es....
2024.04.28
A grazi Magna autógyártó és beszállító mintegy 500 munkahelyet szüntet meg – írja az orf.at.   ..
2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....