Graz
A Fisker elektromos autóit a Magna kezdte el gyártani Grazban, a megrendelések hiánya miatt azonban a termelés gyorsan leállt. Még áprilisban 500 fős elbocsájtást jelentett be a grazi cég, a Fisker leányvállalata ellen pedig csődeljárás indult.
A gyártás megkezdését még az öröm jellemezte. Majd jöttek a súlyos gondok. Fotó: Magna
A váratlanul magas követelések miatt a Fiskernek rövid időn belül szerkezetátalakítási terveit is módosítania kellett: a két éven belüli 30 százalékos kvóta helyett a több mint 290 hitelezőnek már csak 20 százalékot ajánlottak készpénzkvótaként.
Az önigazgatást fel kellett adni, a cég már nem rendelkezhetett önállóan sem járművekkel, sem raktáron lévő árukkal. A szerkezetátalakítási vezető szerint az elmúlt hónapokban „jelentős megtakarítások” is történtek: három cégrészleget bezártak, a létszámot pedig 47-ről 20 főre csökkentették.
A hitelezők jóváhagyták a szerkezetátalakítási tervet, Erre különböző feltételek vonatkoznak, amelyeket szeptember 15-ig kellene teljesíteni: „Egyebek mellett megállapodást kell kötni a nagyobb hitelezőkkel, és ezt jóvá kell hagynia a Fisker US-ért felelős amerikai csődbíróságnak” – indokolták.