ICDP
Az ICDP egy nemzetközi kutatási és stratégiai szervezet, amely autóipari forgalmazásra, kiskereskedelemre és az értékesítésre specializálódott. Európa legfontosabb országaiban jelen vannak szakértő kutatóikon keresztül, valamint partnerségeken keresztül az ipar minden egyes alterületére pontos rálátásuk van. Az ICDP Európa vezető autóipari kutatószervezete, de az öreg kontinensen kívül jelen vannak Dél-Amerikában, Kínában és Indiában is.
Az ICDP európai kutatási programját az autóiparban működő szervezetek támogatják az értékesítés, az aftersales, az alkatrészek és a szolgáltatásnyújtás területén is. Ez magában foglalja az autógyártókat, az importőröket, a kereskedőcsoportokat és az önálló kereskedőket, a szervizeket és szolgáltatókat, a kereskedelmi szövetségeket és a digitális térben működő, új szereplőket.
A vásárlók
Hogyan változik az ügyfelek hozzáállása a járművek vásárlásához, „tulajdonlásához” és üzemeltetéséhez?
Milyen mértékben keresik az ügyfelek online vásárlást? A kereskedőtől, vagy közvetlenül a gyártótól vesszük az autót?
Mit várnak a vevők a használat alapú modellektől, mint az előfizetés vagy az újabb lízinkonstrukciók? Mi kell ahhoz, hogy ezek a szolgáltatások elterjedjenek?
Értékesítési csatornák
Hogyan juthatnak el a gyártók a vásárlókhoz már az autóvásárlás legelső szakaszaiban?
Mekkora szerep juthat a harmadik felek által működtetett platformoknak, mint a Carwow vagy a Meinauto?
Milyen lesz a jövő kereskedői hálózata? Ki fogja működtetni?
Hogyan alakul át a kereskedők felé történő kifizetések rendszere, ha az eladások jelentős részét a gyártó fogja generálni, például online értékesítésen keresztül?
Mi a másodlagos kereskedések (pop-up store, pláza-kereskedés) szerepe a jövő autókereskedelmében?
Aftersales
Milyen hatása lesz az elektromos autók terjedésének a szervizekre?
Hogyan tudnak a műhelyek lépést tartani a folyamatosan változó technológiákkal?
Milyen szabályozás vár az európai autójavítókra? Egy önvezető autó javítása nagyobb felelősség, mint egy hagyományos autó karbantartása, így kérdéses, hogy mindenki “engedélyt kap rá”.
Természetesen számos egyéb téma is a szervezet látókörébe kerül, de a fent bemutatott három terület kerül leginkább fókuszba a következő évben.