Hyundai

Hyundai Tucson teszt: arany középút

2024.12.10.

Megfelelő a családnak, jó a vállalatnak, kellemes vezetni, nem fogyaszt sokat, elég erős, benyel mindent, nem fél a padkáktól. És az ára sem borzasztó. Mi kell még? Teszten a friss Hyundai Tucson.

Hogy néz ki?

A merész arc maradt, oldalanként eggyel kevesebb a ledes fényforrás, de hangsúlyosabb és érzékibb a maszk, amit az orrára húztak. A 2020-ben negyedik generációjába lépett, immár húszéves és idén frissített Hyundai Tucson továbbra is messziról kilóg a szabadidő-autók tömegéből. A világító hűtőmaszk teljesen egyedi (oldalanként négyrészes, szárnyszerű LED-es menetfény határolja), ahogy az oldalsó papírhajtogatott törések, duzzanatok és a formás hátsó (a LED-es fényívvel) is átgondolt dizájnmunkáról árulkodnak.

tucson_1

Hossza 4,5 méter, szélessége 1,85 méter, magassága 1,65 méter (tetősínnel), tengelytávja 2,68 méter, fordulókörének átmérője 11 méter (más földrészeken létezik egy nyújtott, 2755 milliméter hosszú tengelytávú változata a Tucsonnak, abból készül például a pickup is). Könnyű terepen (földutakon, mezőn) elboldogul, szabad hasmagassága 170 milliméter. A hátsó sor kényelme pazar, minden méretosztály jól érzi magát ott, akár három felnőtt is bátran bevállalhat egy balatoni lerucannást. A szövetülések jól tartanak, nem mondom, hogy nem ültem kényelmesebben már autóban, de simán levezettem benne három órát egyhuzamban - derékfájás nélkül.

tucson_bicikli

A csomagtartó nagy (rekeszekkel együtt mérve, alapáras defektjavítóval 616 literes), a hátsó üléspad 40:20:40 arányban dönthető (több fokozatban), ha szállítani kell vele, a kalaptartó sincs útban. A méretes hokistáskámat elnyeli öt üléssel, ha azokat lehajtjuk 1795 liternyi hellyel gazdálkodhatunk - országúti bringám simán befért, de szerintem kettőt is zokszó nélkül befogad. Sok a kacattartó, az italtartó is jól használható, vannak polcok, tágas a kesztyűtartó és az ajtózsebek sem csak dísznek vannak.

tucson_csomagter

A kijelzők és műszerek a legutóbbi digitális trendet követik - az Ioniq 5-ből lehet ismerős a tágas, szellős, jól átgondolt információs és szórakoztató berendezés. A kép tűéles, a processzor gyors, a 12,3 hüvelykes műszerfali kijelző testre- és ízlésre szabható, a szintén 12,3 hüvelykes középső kijelzőn pedig jól megfér egymás mellett a Waze, a Spotify és a fedélzeti menü.

tucson_belso1

Majdnem mindent érintésérzékeny kapcsolókkal vezérelhetünk, de egy hagyományos gombsort azért szerencsére visszacsempésztek a tervezők. A klíma hőfokát tekerőkapcsolóval állíthatjuk, de a befújás erőségét már tapogatni kell. Könnyen (persze, rossz úton folyton mellényúlunk, de ennek is megvan a maga romantikája) és többé kevésbé biztonságosan. A fedélzeti menü sokrétű és túl sok információt tartalmaz, a kormány jó fogású, a kapcsolói, gombjai jól értelmezhetők, logikusan működtethetők. Az anyaghasználat példás, kárpit jutott a műszerfalra is.

A szellőzés, fűtés kellemes, van ülés- és kormányfűtés, a tolatókamera képe mindig tiszta és éles, a hátsó ablaktölrő felülről lefelé dolgozik. Dizájnelemként jól mutat, mert rejtve marad, de munka közben elégtelen a bizonyítványa, kis területet takarít.

Hogy megy?

A hajtás lágy hibrid, tehát önállóan nem tud villannyal közlekedni, az 1,6 literes turbós benzinmotor legnagyobb forgatónyomatéka 265 Nm. Szereti a vitorlázást (takarékos módban lekapcsol a hajtásból a motor), a kedvező fogyasztása ennek köszönhető, igaz, az Év Magyar Autója 2025 versenyben nevezett teljesen hibrid változat - korábbi tapasztalataim alapján - ennél kevesebbel beéri.

tucson_2

Halk az autó, a hangszigetelés kiváló. A 160 lóerős teljesítmény nem vág falhoz, de kiváló utazóautó vele az üresen 17 mázsás Hyundai Tucson. A volánnál a kényelmes kocsikázás igénye keríti hatalmába a sofőrt. Nem a sietős, hanem elegánsan ráérős a karaktere. Ha kell, megy a gép - ilyenkor az addig szótlan motor kiereszti egyáltalán nem szép hangját -, de sokkal üdítőbb a kedvező átlagfogyasztásra összpontosítani. Közel 1200 kilométeren át hajtottam, jártam vele sokat autópályán, országúton, városban és fővárosban, végig klímáztam a vége mégis ennyi lett: 6,7 liter 100 kilométerenként.

tucson_3

Milyen vezetni?

Futóműve elöl MacPherson, hátul multilink, ezzel nem is lenne baj, ha kissé puhábban rugózna. Viszont ezektől a malomkerekektől mit várunk? Nem billeg, nem bólogat, de rossz úton és merev keresztbordákon csúnyán felüt.

A dupla kuplungos automatikus váltóval nem voltam elégedett, az elindulási hajlandósága túl vehemens, nem elegáns. A VW-csoport régi DSG-inek kellemetlen emlékeit idézi fel bennem.

tucson_klima

Jópofa a középső kijelzőn az indexkar működtetésével felugró - az irányjelzésnek megfelelő - oldalsó hátranéző kamera képe, amely a holttér megjelenítésével segít az előzésben, kanyarodásban.

Mennyibe kerül?

Jól felszerelt már alapból is a Hyundai Tucson: visszagurulásgátlót és lejtmenetvezérlőt, illetve automatikusan oldó elektromos rögzítőféket, távfény asszisztenst, sok-sok vezetésbiztonsági berendezést és funkciót, LED-es első lámpákat, parkolást segítő radarokat mindenképpen kapunk.

tucson_4

A vezetésbiztonsági elektronika a Hyundai autóiban jelenleg a legidegesítőbb és legaggódóbb, így hamar megtanuljuk azt az öt-hat érintést a képernyőn, amivel ezeket elfojthatjuk. A rossz hír, hogy minden újraindítást követően ezt a táncot el kell járni, hacsak nem élvezzük a folyamatos csipogást. A rejtett gyors gombot csak a teszt végén fedeztem fel, a hangerő gombot kell hosszan nyomni, hogy végre kussoljon.

tucson-5

Kedvezménnyel, Prime felszereltséggel 13,699 millió forintért juthatunk ehhez a Tucsonhoz, a narancs fényezésért 550 ezer forint felárat kérnek (a legolcsóbb Tucson - augusztusban érvényes félmilliós kedvezménnyel - ára 11,299 millió forint, 160 lovas benzinmotorral semmi villanyos rásegítéssel - a motorválaszték rendkívül széles, van full- és plug-in hibrid és lágy hibrid dízel is). Megnyugtatásul: a Hyundai öt év kilométerkorlát nélküli garanciát ad mellé (az akkumulátorra ennél is többet: nyolc évet vagy 160 ezer kilométert), a navigáció mellé pedig 10 évig ad ingyenes támogatást. Az összkerék-meghajtás felára nem vészes, 700 ezer forintot megér.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Nézze meg a videót! ..
2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....
2025.01.28
Minden eddiginél nagyobb, 9 milliárd font (4370 milliárd forint) értékű megrendelést kapott a Rolls....
2025.01.28
Balesetet szenvedett két kisteherautó az M3-as autópálya 160-as kilométerénél, a Budapest felé....
2025.01.28
A Tokiói Autószalonról és a Dakar Rallyról szólt a január autós szempontból, így kevésbé meglepő,....
2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy nagyon fontos határidő jár le autósoknak....