dízelautó
A Toyota legkeményebb, alvázas modelljei kompatibilissé válnak a HVO100 gázolajjal, amely egy fosszilis anyagokat nem tartalmazó, 100 százalékban megújuló forrásokból – például használt étolaj – üzemanyag. Így a Land Cruiser és a Hilux is csatlakozik a Proace kishaszonjárművek családjához, kompatibilissé válva a HVO100 gázolajjal.
A HVO100, mint üzemanyag
A HVO100 (hidratált növényi olaj) megfelel a paraffinos dízelre vonatkozó EN 15940 európai minőségi szabványnak. Magasabb a cetánszáma (c80), mint a normál dízelé, és alacsonyabb a kén- és aromás anyag tartalma. Növényi olajból (pálma, repce) vagy hulladékalapú alapanyagból (például használt étolajból) készül.
Az európai piac dinamikája
A HVO100 üzemanyag-töltőoszlopok egyre elterjedtebbek az európai töltőállomásokon. Belgiumban, Dániában, Finnországban, Észtországban, Lettországban, Litvániában, Hollandiában, Norvégiában és Svédországban már körülbelül 1000 darab van belőlük használatban. Ahogy egyre több vásárló vált át a HVO100-ra, a termelés is növekszik. A cél az, hogy az előállítás mennyisége 2030-ra elérje a 15,5 millió tonnát a jelenleg évi körülbelül négymillió tonnáról.
A vezetési élmény
A HVO100 használata a felhasználók részéről nem igényel semmilyen különleges beavatkozást, vagy a vezetési stílus megváltoztatását.
A jelenlegi járművekhez képest a fő műszaki változás az üzemanyag-befecskendező rendszer beállítása az üzemanyag mennyiségének növelése érdekében. Erre azért van szükség, mert a HVO100 kevésbé sűrű, mint a normál dízel. A változás nem befolyásolja a jármű normál dízelmotorral való működését, így bármelyik üzemanyag használható rendeltetésszerűen. A HVO100 használatának és a befecskendező rendszer beállításának eredményeként a maximális motorteljesítmény kis mértékben nő. A járművek 2023 első negyedévétől ennek az új elvárásnak megfelelően készülnek.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!