együttműködés
Ő az első, aki az MTA Lendület programjának keretében visszatért hazájába. A projekt célja külföldön dolgozó tehetséges, fiatal magyar kutatók hazahívása és ezáltal az akadémiai intézményekben és egyetemeken folyó kutatások dinamikus megújítása.
Dr. Feszty Dániel
A Magyar Tudományos Akadémia mellett a Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria Zrt. is csatlakozott a Lendülethez. Együttműködésüknek köszönhetően járműakusztikai kutatócsoport alakult a győri egyetemen, mely a „Célzott Lendület Program” keretében kezdi meg öt éves munkáját. A 317 millió forint összértékű programra a pénz kétharmadát az Audi adja, egyharmadát pedig az MTA állja.
Dr. Knáb Erzsébet, az Audi Hungaria személyügyekért felelős igazgatósági tagja elmondta, az Audi Hungaria üdvözli az együttműködést és proaktív szerepet vállal a kutatási projektben. Tíz évvel ezelőtt kezdték meg a győri egyetemmel közös kutatás-fejlesztési projektek megvalósítását. Örömének adott hangot, hogy a Magyar Tudományos Akadémia a Lendület program kibővítésével még szélesebbre tárta a kaput a gazdaságot közvetlenül szolgáló célzott kutatások felé.
Dr. Knáb Erzsébet
A kutatócsoportot a Kanadából hazatért dr. Feszty Dániel vezeti, aki a Széchenyi István Egyetem Járműfejlesztési Tanszékének tanszékvezető egyetemi docense, valamint az Audi Hungária Járműfejlesztési területének egyik vezetője.
Feszty Dániel bemutatta csapatát, amelynek tagjai valamennyien doktoranduszok. Kun János a New York University Abu-Dzabi kihelyezett tagozatán diplomázott, Schweighardt Attila az Arrabona Racing Team vezetőségének tagja, Sipos Dávid az Audi Hungáriából csatlakozik a kutatócsapathoz, míg Treszkai Marcell szintén nemrégiben tért vissza Kanadából, ahol ösztöndíjasként a Carleton-egyetemen végzett szélcsatornateszteket.
Együtt a csapat
Az öttagú kutatócsoport célja, hogy virtuális térben, számítógépes szimulációs módszerekkel akusztikai kutatásokat végezzenek az új járművek tervezési szakaszában. Vizsgálják, hogy különféle kialakítási módok és anyagfelhasználások milyen optimálási lehetőségeket kínálnak. A szimulációk fejlesztését átfogó kísérletek egészítik ki az újonnan fejlesztett módszerek hitelesítése érdekében.
A csoport munkájához szakmai hátteret biztosít az Audi Hungaria Járműfejlesztés szakterülete is – hangsúlyozta Knáb Erzsébet.- A közös kutatási projekt megvalósítása tovább erősítheti a legmodernebb technológiát és innovatív megoldásokat alkalmazó Audi Hungaria versenyképességét.
Az egyetem, az Audi és az MTA vezetői a program ismertetése után. Együtt, közösen.
Feszty Dániel 3+1 dologgal indokolta, miért hagyta ott húsz év után az Ottawai Egyetem kutatói állását. Elsőként a Lendületet programot említette, amely kiváló lehetőséget jelent. Vonzotta az is, hogy az Audi és a Széchenyi-egyetem szorosan együttműködik, egyedi modell, nincs ilyen a világban. Harmadik okként említette, hogy szorosan együtt működnek az Audi kutatás-fejlesztési részlegével, az ipar által definiált feladatokon dolgozhatnak.
Amikor a +1 ok szóba került, így fogalmazott:
Én tudom húsz év után, mi a honvágy. Hiányzott a magyar életstílus, hiányzott a magyar szalámi, a magyar ízvilág, minden, amit mi itthon szeretünk.