Pagani
Nyilván a hiperautók szegmense az utolsó, amit elérnek a különböző jogszabályi korlátozások, hiszen a legkevésbé árérzékeny kategóriáról beszélünk, ahol nem számít a vaskos büntetés kicsengetése sem az ügyfelek számára, akik valami olyat szeretnének vezetni, amit csak nagyon kevesen a világon, és ami a legjobb a világon. Ugyanakkor mostanra még a hiperautók szegmensét is kezdi elérni az elektrifikáció, elég csak az Aston Martin Valkyrie-re vagy az új Bugatti Tourbillonra gondolni. Persze az elektrifikáció nem mindig ördögtől való és hozzá tud tenni jó értelemben a hajtáslánchoz, Horacio Pagani szerint az ő ügyfeleik mégsem ezt keresik.
„A valóságban senkit sem érdekelnek a hibridek.” – mondta Pagani a The Drive magazinnak, amikor a 6,0 literes, kétturbós V12-vel szerelt Utopiáról kérdezték. „Nekem is vannak hibridek a kollekciómban. Például egy Porsche 918-as. Ugyanakkor, ha autózni akarok, inkább viszem el a 911R-emet vagy a Carrera GT-met. Az ügyfeleim is hasonlóan vannak ezzel. Ha megkérdezed a legtöbb embert, akkor úgy gondolja majd, hogy egy hibrid különleges. De nem szabad elfelejteni, hogy egyszerre cipeli magával egy elektromos autó és egy belsőégésű motoros autó minden nyűgjét, ez pedig magasabb fenntartási költségeket jelent.”
Korábban már kísérletezett Pagani egy hibrid és egy elektromos hajtáslánccal is a Pagani, de szerinte még nem jött el ezeknek az ideje. Kis gyártóként pedig nem tehetik meg, hogy nem pontosan azt építik, amire az ügyfelek vágynak. Nagy gyártókat pedig továbbra sem szeretnének bevonni. „Már volt egy hibrid V8 tanulmányautónk, de vagy 400-500 kilóval nehezebb volt és az ügyfeleink nem tudtak mit kezdeni vele. Mi több, egy komplett csapatot állítottunk rá, hogy kifejlesszenek egy elektromos autót, de az ügyfeleinket az sem érdekelte.” Sietniük egyelőre nem kell, ugyanis 2031-ig homologizálták az Utopia V12-esét.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!