e-mobilitás

A Honda ráerősít az e-motorokra

2022.09.29.

A világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója, a japán Honda 2025-ig legalább 10 új elektromos motorkerékpárt tervez piacra dobni és 2030-ig évente 3,5 milliót eladni az ilyen hajtású kétkerekűekből, ami a teljes forgalom 15 százalékának felel majd meg. 

Szerző: Heimer György

Miután az e-motorok több mint 90 százalékát a kisebb teljesítményű (electric moped) modellek adják, a Honda is ilyen típusokra koncentrál, azzal a megfontolással, hogy a nagy ázsiai felvevőpiacokon, mindenekelőtt Kínában, Indiában, Vietnamban, Indonéziában vagy Thaiföldön egyre nő az üzleti célú elektromos kismotorok iránti kereslet. Európában ugyanakkor a személyes célú, úgynevezett ingázó (commuter) típusokra mutatkozik igény, ezért 2022 és 2024 között öt kompakt és úgymond megfizethető e-motor bevezetését ígérik.

A Honda ugyan nem közölt semmilyen műszaki adatot a leendő gyártmányokról, de azt részletezi, hogy a legfontosabb részegységnek tekintett akkumulátorokat maga fejleszti, beleértve a maiaknál nagyságrendekkel hatékonyabb szilárdtest akkukat. Nagy súlyt helyeznek a cserélhető akkumulátorok megosztásával kapcsolatos infrastrukturális feladatok megoldására is.

Ennek jegyében a nagy japán motorkerékpár-gyártók már létrehozták a közös Gachaco céget a cserélhető akkuk szolgáltatására, és a Honda jelezte: szerepet vállalnának egy hasonló, szabványosításon dolgozó európai konzorciumban is.

Fotó: Honda

A villanyüzemű program felgyorsítását az a nemes cél mozgatja, hogy a márka 2050-re elérje a teljes karbonsemlegességet. Ezzel kapcsolatban az elemzők azért megjegyzik, hogy a Honda nagy motorgyártó lévén húzta-halasztotta az elektrifikációt, már csak amiatt is, hogy a technika jelenlegi állása szerint, a nagymotorok esetében korántsem olyan egyszerű a villanyosítás. Mindezért a Honda egyáltalán nem hagy fel a hagyományos belső égésű motorokkal. Ellenkezőleg folytatja azok fejlesztését, ám olyan környezetbarát erőforrásokon is dolgozik, amelyek mérsékelt széntartalmú üzemanyaggal, például benzin-etanol keverékével üzemeltethetők, sőt egyéb, úgynevezett flex-fuel járművek is érkeznek majd.

Ennél konkrétabb, friss információ, hogy jön az egyik legkurrensebb modell, a Hornet (lódarázs) újabb változata, (https://www.honda.hu/motorcycles/experience-honda/news-and-events/friss-informaciok-az-uj-hornet-tanulmanymodellrl.html). A fejlesztési részletekből kitűnik, hogy ez a Hornet még „csípősebbnek” ígérkezik.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.01
A HangZóna mai vendége: Pataki Ádám, a Real Garant értékesítési vezetője. Miben segít a....
2022.12.01
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az idén októberben 1 169 679 érkező és induló utas fordult....
2022.12.01
Zseniális gaggel válaszolt azoknak a Mini, akik szeretik távirányítós autóknak nevezni a....
2022.12.01
Az M1-es Tatabánya-Óvárosi lehajtójánál 3 milliárd forintos beruházással 150 férőhelyes, őrzött....
2022.12.01
Legtöbb esetben autóink nagy része már 4-500 ezer kilométer után a bontóban köt ki. Alighanem az....
2022.12.01
Szujó Zoltánt választották meg csütörtökön a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) új....
2022.12.01
Legalább ketten meghaltak és sokan eltűntek egy autópályát elárasztó földcsuszamlásban Brazília....
2022.12.01
Nevet adunk neki, személyes tárgyakat helyezünk el benne, a vásárlásáról nem egyedül döntünk. ..
2022.12.01
Csütörtöktől kaphatók a 2023-ra érvényes éves országos és megyei autópálya-matricák a Nemzeti....
2022.12.01
Az egész frankofón világ ujjongott és éljenzett, amikor a Citroën bemutatta új zászlóshajóját, a....