elektormobilitás

Honda Power Managerek az Egyesült Királyságban

2018.03.15.

A Honda Motor Europe bejelentette, hogy ultramodern Power Manager berendezéseket biztosít az Egyesült Királyságban útjára indított EV-ELOCITY kezdeményezéshez. 

A projekt célja, hogy megismertesse az embereket a V2G (Vehicle-to-Grid) technológiával, melynek lényege, hogy a villanyautók energiát tölthetnek fel a közüzemi hálózatra. Ez a megoldás – miként az Egyesült Királyság különféle pontjain szervezett bemutatók is bizonyítják majd – az elektromos energia tárolását, használatát és megosztását egyaránt hatékonyabbá teszi, tehát környezetvédelmi és pénzügyi szempontból is roppant kedvező hatásai vannak.

Az EV-ELOCITY program jelentős kormányzati támogatást élvez a szigetországban, az Innovate UK nem kevesebb, mint 7 millió angol fontot biztosít végrehajtásához. A jelenlegi projekt 2018-tól 2021-ig tart, s remélhetőleg számos olyan életképes üzleti modellt hív életre, ami elősegíti az elektromos autók piacának fejlődését, egyszersmind támogatást nyújt azon fogyasztóknak, cégeknek és infrastruktúraszolgáltatóknak, melyek profitálhatnak az energia hatékonyabb tárolásából.

Az energiapiac átalakulása

A megújuló forrásokon alapuló energiatermelés kapacitása évről évre nő az Egyesült Királyságban, jelenleg azonban nincs lehetőség a többletenergia tárolására. Erre nyújthatnak megoldást az elektromos járművek, hiszen a V2G révén bekapcsolódhatnak a közüzemi hálózat működésébe és hatékonyabbá, kiegyensúlyozottabbá tehetik a rendszert. Túltermelésnél az áram az EV-k akkumulátoraiba kerül, ahonnan szükség esetén betáplálható a közüzemi és/vagy az otthoni elektromos hálózatba. Az energiatárolás ezen formája jelentős szerepet játszhat az energiapiac átalakulásában.

A Power Manager kifejlesztésével a Honda már megtette az első lépést afelé, hogy az energiaszabályozók elterjedése valósággá váljon. A japán vállalat rendszerének alkalmazásával nemcsak összegyűjthető és tárolható az elektromos energia, hanem hatékonyan, az aktuális igényeknek megfelelően el is osztható a közüzemi, az otthoni és az irodai hálózatok, valamint az elektromos autók között. Ezzel alul- és túltermelés esetén egyaránt stabilizálható a közműhálózat, nem mellesleg a felhasználóknak lehetősége nyílik, hogy eladják az általuk termelt és/vagy tárolt energiát, s bevételre tegyenek szert.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....