Honda

Honda Jazz: zene a női füleknek

2020.07.17.

Helyes döntés, hogy Európában Fit helyett Jazz néven forgalmazzák a Honda huszadik éves, negyedik generációjával most bemutatkozott városi-családi-női kisautóját. Mert bár a Jazz valóban nagyon Fit, de a zenei irányzatok közül valóban a jazz stílus fejezi ki leginkább különleges tulajdonságait: igényes, sok oldalú, improvizatív, besorolhatatlan, innovatív.

Egyébként meg nem is biztos, hogy helyes kisautónak nevezni, hiszen méretei belső variálhatósága, kényelme és menettulajdonságai alapján sokkal inkább feszegeti a kompakt és az egyterű kategória határait. 

Elképesztő sikertörténet a Honda Jazz, hiszen 2001-es bemutatkozása óta a negyedik generációba lépve is konzekvensen őrzi globális különcségét. Bár manapság a nemi szerepek átrendeződésének és összekavarodásának világában, amikor egyre gyakrabban látunk kigyúrt, nagy darab férfiakat előzékenyen közlekedni kisautókban és törékeny, frissen sminkelt nőket erőszakoskodni az utakon óriás SUV-okban, nehéz egy járművet női autóként definiálni. A Jazz azonban minden generációjában, így a most bemutatkozott legújabban is hordoz valami olyan finom eleganciát és igényességet, egyetlen más járműnél sem tapasztalható elegáns praktikumot, amit én meggyőződéssel nevezek döntően női tulajdonságnak. E logika alapján pedig az új Honda Jazz is tekinthető egy rendkívül sokoldalú, fiatalos és trendi női autónak.

Képre kattintva galéria nyílik!

A most bemutatkozott negyedik generáció legnagyobb újdonsága a Crosstar verzió, amely finoman megemelt hasmagasságával és elegánsan, a karosszériához illeszkedő gyári tetősínekkel jelzi, hogy tökéletes partnere lehet a betonúton kívüli szabadidős kalandoknak is. Az új Honda Jazz a mostani hybrid korszak klasszikus minőségi terméke. Valódi hybrid. Nem kamu hybrid. Nem azért került hajtásláncába valami kis jelképes villanymotor, hogy papíron teljesítse az új kibocsájtási normákat. Négyhengeres, 1,5-ös, 98 lóerős benzinmotorja mellett, villanymotorjai 109 lóerőt és 253 Nm nyomatékot szabadítanak az első kerekekre, ami nem sportos menettulajdonságokat, hanem rendkívül lágy és finom gyorsulást és kultúrált - a szó régi értelmében - nőies vezetési stílus esetén folyamatosan 4 liter alatti fogyasztást kínál az autó tulajdonosának. Bár statisztikai adatok nem állnak rendelkezésemre, több Honda kereskedő is megerősítette, hogy a Jazz vásárlók hűséges emberek - és hölgyek. Ezt ráadásul meg is tehetik, hiszen ha egymás mellé tesszük a Honda Jazz eddigi 4 generációját, a rohamléptekben zajló technikai fejlődés mellett is egy következetesen, egymásra hasonlító stílusú, és egyúttal semmihez nem hasonlítható, tényleg nagyon szerethető kisautót látunk. Olyat, amelynek ha 20 éve valaki megvette az első generációját, mondjuk 20 évesen, és megszerette varázslatos variálhatóságát, legendás Honda minőségét, akkor 40 évesen jó szívvel cserélheti a most megjelent negyedik generációra: megkapja ugyan azokat az értékeket, érzéseket, meg hozzá a XXI. század huszas éveinek szinte összes értelmes és hasznos technikai, telekommunikációs vívmányát. 

 

Képre kattintva galéria nyílik!

Aki Honda Jazz vásárlásán gondolkodik, két dolgot semmiképp ne tegyen. Ne keresgélje és ne próbálgassa összehasonlítani a "konkurenciával".  Mert ennek az autónak a mai európai piacon klasszikus értelemben nincsen konkurense. Ez a méret, helykihasználás, műszaki színvonal és erős, minőségi brand szinte önálló Honda Jazz kategóriát teremt, ami természetesen nem azt jelenti, hogy ennek az autónak nincsen egyetlen kritizálható porcikája sem. Sőt meggyőződésem, hogy más, a Jazz-tól eltérő koncepcióval készülő, mindenki számára tetszeni akaró autótípusokkal ellentétben ez esetben fontos döntés, hogy a tetszik-e kérdésre egy vásárló jelölt egy határozott igennel vagy nemmel felel. A Jazz ebben az értelmében megosztó stílusú autó, ami más szóval persze annyit jelent, hogy felismerhető, különleges egyéniség. Mivel meggyőződésem szerint egyetlen kategóriába sem sorolható, ezért aztán azt is értelmetlennek tartom, hogy - a magyar szaksajtót követve - a kisautókhoz képest magas vételárán szörnyülködjek. A valamivel 6 millió forint fölött induló ár ugyanis csak attól és akkor borsos, ha elhatározzuk, hogy a Jazz-t kisautónak tekintjük. Ami meggyőződésem szerint súlyos tévedés. Szóval a vételár vonatkozásában, akinek tetszik a Honda Jazz, sokkal jobban teszi ha kisautó helyett klasszikus, trendi, női autónak tekinti. És mint tudjuk, a női szívek meghódításáért semmi nem túl drága ár.....

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....
2024.05.13
Nagy Norbert címvédőként diadalmaskodott az autós gyorsasági hegyi Európa-bajnokság idei második....